27 August, 2011

bunga api dihatiku
















dah lama saya x hiraukan laman umah sejak pose nie..
rumput pon dh makin meninggi..
byk gak daun2 pokok saya yg layu x terbuang..
awal ramadhan lalu saya kena keje luar di kuala selangor..
setiap hari..bergegas blk dr sana..
saya trus masak juadah berbuka..
mmg x de masa ar kononnye nak siram bunga bagai..
biler kak siah kata nak wat biskut raya kt umah saya..
br ar terhegeh2 panggil knaga (amik upah potong rumput) dtg..
erm lega ckit hati nie tgk laman kami dh bersih.. 
biler anak buah saya dh dtg..
bleh plak dia cuch bunga api tue kt pokok2 saya..
ish zaim! potong duit raya ko thn nie..
mak long tuntut ganti rugi..hi3..
malam sabtu tue..
mmg merata ceruk port klang saya cr bunga api..
sejak penguasaan ketat pihak berkuasa neh..
payah ckit nak cari peniaga bunga api..
mujur ar jmp jgk sorg mamat nie..
dia jual bunga api sajok..mercun2 non ada.
kami beli sekotak bunga api..
berkotak2 mercun pop pop..
nyata dorg mmg sgt sronok main bunga api..
laman umah sewa saya pon agak luas gak..
bleh ar dorg berlari2 main bunga api tue..
pas main bunga api..
dorg main 'perang' guna mercun pop pop plak..
giler meriah!
abis berbirat parking lot saya dorg kejekan..
dan ini pulak..
mamat yg x puas2 main bunga api..
beria nak tgk2 kan adik konon..
sbnrnye dia yg lebih2..ha3..  ;)

No comments: