rakan2 saya

20 January, 2017

Bile Kekonon Rajin

Bsok last day audit..
So aku ngan pepoyonye siapkan segala nota exit utk esok ngan kadar segera..

Tapi aku lupa..
X semua org poyo keje cam aku..
Ada jer yg lg 15 minit nak blk dah siap2 kemas meja..
Bergegas nak blk utk 'punch card' kt rumah plak..
Masa berkualiti utk keluarga konsepnye..yer ker??

Aku smp sblm pkul 6ptg lg tp mgkn jam dorg 30 minit lg awal dr jam aku..
Oleh itu,redhalah kete itu bermalam di situ..

Call en somi,lepas kena sebakul dua kata2 curiga segala..
Dengan penuh hampa dia jemput aku..

Katanye aku ngan masalah tah pape berpisah tiada..
1. kena kunci dlm opiz..
2. kena kunci kt bilik meeting ngan auditi
dan terbaru masuk senarai
3. pintu pagar dah kunci so kete x bleh kuar..

Sekian,cerita hari khamis aku

16 January, 2017

Outing

Dpt outing ngan awish arie nie..
Dia x mtk jalan jauh pon..
Kt SB Mall pon dah hepi giler..
Asyik melekat jer ngan abg fzul dia..

Tadi dia tanye..
If kami yg dtg tahfiz..
Nak kenalkan diri sbg apa?
Pak cik & mak cik?
Abg & kakak?

Entah ar awish..
Suh ngaku pak mak angkat ko jer ar..
Hik3

14 January, 2017

Bila Rindu

Bila rindu sggp korban rehat
Bila rindu sggp drive jauh penat
Bila rindu

12 January, 2017

Setahun Berlalu

Dah genap setahun slps saya wat prosedur laporscopy tue..

Masih x de kekuatan nak kongsi pengalaman nie..huhuhu

10 January, 2017

Selamat Hari Lahir Abg

Saya hanya ada dia
Dia hanya ada saya
Kami hanya berdua

Tapi sebenarnya
Kami ada ahli keluarga besar yg sgt sayangkan kami..
Kami ada rakan2 sekerja yang sgt menghargai kami..
Kami ada saudara kejiranan yang sgt memahami kami..

Bagaimana caranya lagi kami dustakan kasih sayang ini

Jangan takut..jgn risau syg..
Allah sentiasa bersama kita

Selamat Hari Lahir Abg
#09011983
#35Tahun

08 January, 2017

04 Januari Selamat Hari Lahir

Genap dah usia 34 thn..
Alhamduillah
24 thn lagi nak hadap sebelum pencen..
Moga dikurniakan kesihatan yg baik & umur yg panjang utk merasainya..hik3

Biler umur dah x bape muda neh..
Nak sambut2 besday pon malas dah..
Suprise2 pon x excited dah..hak3

Encik somi tanye ada pape plan x?
Ofkos ler x de kan..besday sndr pon nak kena jadi urusetia jgk ker??? adehhh

So hari itu,pagi gie keje dihantar..
Balik keje dijemput (syukur sgt dah tue) then trus ke Serai kt Empire Subang..sekadar makan2 cuit ckit duit bantuan khas yg abe jib kasik tue..

Dah settle makan sumer,staff Serai bwk kek & nyanyi lagu besday..
Giler excited! tp terbantut excited tue biler en somi wat muka blur & terpinga2
Rupanye.....
Untuk besday girl meja bkang kami nie hah! hak3
Aku pon enjoy nyanyi lagu besday siap tepuk2 tangan - cover malu kekonon en somi bersifat romantik suprisekan bini..hak3

Tq utk ucapan dr 3 org lelaki yg berharga dlm hidup aku..
En suami - atas ucapan bersemut itu
Adik2 - yg doakan kakak dorg nie kaya so dorg bleh tmpg sekaki..hak3

Aamin2..

Awish ke Tahfiz

Dia punye rindu lain macam..
Perbualan hari² kami dok berkisar tentang dia jer skrg nie..
Macam mana blaja dia..makan dia..tido dia..uruskan diri dia..
Dia mmg kami manjakan..
Sebab syg kami x berbelah bagi..

Hari nie dtg jenguk dia..
Anta jubah yg dipesan..
Berkaca mata nie..
Bersihnye wajah dia..tulus jer..

Selesa katanya blaja kt sini..
Ustaz dan kawan² semua baik²
Lega hati tisu mak² haku nie..

Redhakan hati serah padaNya..
Moga membesar jadi anak yg soleh..