rakan2 saya

30 July, 2009

anda dilamun cinta?

Cinta x mengenal usia dan latarbelakang.
Ia boleh datang bila-bila masa saja.
aku dah alami sumer nie..
best biler dikenang kembali..
harap ianya terus mekar dlm ingatanku..

Jadi,bagaimana seseorang itu dihinggapi rasa cinta?

1. sukar melelapkan mata
sejak berkenalan,ingatan terhadap si dia kian menebal sehingga mengganggu tidur anda.

2. sentiasa berdebar
perasaan anda sentiasa berdebar-debar jika bertembung,malah anda jadi menggelabah dihampiri oleh si dia.

3. suka ambil tahu
anda semakin berminat mengambil tahu latar belakang dan perkembangan si dia.Anda tekun mendengar cerita mengenai si dia dan bertanya dari kawan-kawannya.

4. resah gelisah
hati gelisah apabila si dia tidak kelihatan.anda tercari-cari jika terlihat kelibat bayangnya.

5. dihinggapi cemburu
anda cemburu si dia melayan org lain walau pun kawan-kawanya.sikap itu amat ketara sehingga disedari kwn-kwn anda.

6. hobi baru..termenung
anda suka termenung dan dimata anda terbayang wajah si dia dan anda bersama.

7. dating
ada saja alasan untuk berjumpa atau secara terang menawarkan keluar bersama.

8. rindu
setiap saat anda mengingatinya dan apa yang dipandang akan mengingatkan anda kepada si dia.

9. bergayut di telefon
anda sanggup menghabiskan masa berjam-jam bergayut di telefon berbual kosong kerana yang penting dapat mendengar suaranya untuk lepaskan rindu

10. berubah cita rasa
kehadiran si dia berjaya merubah cita rasa anda mengenai pelbagai pekara

11. memberi hadiah
anda memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh

12. awal ke tempat kerja
anda bersemangat datang awal ke pejabat dengan harapan dapat berbual dengan si dia

13. lebih rajin
prestasi kerja anda semakin meningkat jika dibandingkan sebelum ini.

14. menjaga penampilan
penampilan anda semakin mempersonakan

15. defensif
pantang org lain salah cakap atau sekadar mengusik, anda akan mempertahankan si dia.

29 July, 2009

tangan gatal!



ms dalam kelas wikend lepas..
tangan aku gatal merayap atas muka sndr..
aku dok tiru si mesa..
kopek jerawat kat muka..



besoknye..
amik ko!
abis bengkak satu muka aku..
kalu tgk betul2..
mmg jerawat naik baikkkkk punye..
kt pipi,tepi hidung,kat dagu,atas dahi..
itulah akibatnye kalu tangan gatal!

jom makang cuu'me!



abah ajak kitorg gie sabtu nie..
pas abis reunion exsmkbbsb nnt..
aku ngan famili nak dtg ramai2..

wajib datang ngan abah..
cz abah sorg jer anak terengganu!
hehehehe....

kelas di hari minggu



26/07/09
hari ini hari ahad..
hari tuk org berehat2..
hari ini hari ahad..
tuk org melepas penat..
hari ini hari ahad..
tapi aku x bleh rehat,x bleh lepas penat..
cz aku kena gie kelas tuk jihad..
huhuhuhu...



aku ada presentation audit pagi tue..
tika org lain sedap tido + hujan plak pagi tue..
aku dah kena bgn awal2 pg kelas..
nasib en tam hantar..
best ckit nak pg kelas..
hehehe..



group aku 6 org..
alhamduillah..
berkat bekerjasama..
selesai sudah tugas kami..

pas settle part kitorg..
kitorg wat keje sndr..
mula ar aksi gedik tgkp gambo sndr..
layankan ajer si mesa n alia nie..



abis kelas kul 1.30ptg..
panas terik ms tue..
aku plak pandai..duk kat dataran..
budget en tam smp on time..
x de maknenye...........
makin golap ar aku pas nie........

28 July, 2009

koleksi kesayangan saya


( ini adalah koleksi terbaru..baru beli smlm..)

setiap org punye kegemaran msg2..
aku plak suka kumpul brooch..
sejak kwn ngan kak sue,ms keje court dl..
aku mula minat nak kumpul duit n beli brooch yg berkualiti..
menurut kata kak sue..
brooch dr korea have gud kualiti rather than china..


1. brooch putih..
aku sayang brooch nie..cantik kan..
kak yam pon ada satu..dia punye warna warni batu dia..
2. brooch M nie aku slalu pakai bila kuar jln2..
kecik jer brooch dia..just nice n sweet..
kalu mud aku best,aku pakai brooch yg berantai nie..
payah ckit nak pakai,cz rantai dia pendek sgt..


3. brooch batu warna warni..
brooch nie aku baru beli bulan lepas..
kebetulan aku nak cari hadiah besday kak ngah..
so,aku rembat satu tuk diri sndr..huhuhu
4. sepit pink n purple..
sepit nie aku baru jer beli beberapa bln lps..
trend skrg pakai sepit rambut kat tepi tudung..
aku pon ikutlah trend tue..lawa ar plak..
hehehe..


5. brooch purple n pink..
brooch purple nie kak sue yg bagi as gift besday..
kak sue slalu bising aku suka pilih warna purple jer..
tapi,dia pon belikan gift brooch purple gak tuk aku..
6. brooch pink..
nie brooch pertama yg kak sue bagi..
amoi nie byk duit..
suka bagi org hadiah..


7. brooch cantik purple..
nie adalah brooch kesayangan aku..
brooch nie rakan ptj mahk shah alam yg bagi..
sempena majlis perpisahan aku..
masih baik dalam simpanan aku..
sayang nak pakai..cantik sgt!
aku ada lagi beberapa brooch yg x smpt nak snap pic nye..
aku ada color biru,coklat,hijau n hitam putih..
sumer nie aku beli kat PKNS,shah alam..
satu kedai tue mmg jual brooch2 nie sumer..
ada masa,aku upload gmbr kedai tue..
bleh korg plak shopping kat sana!

bersantai bersama teman..



mereka ini bakal berkahwin hujung tahun nie..
nikah pada 11 dis..
sanding pd 12 dis..
bertandang pd 19 dis..
mari kita doakan moga mereka selamat disatukan..



si gadis itu adalah ina..
dia adalah roommate aku ms kat itm perak dl..
org kedah n now keje kat kl..
junior en tam ms wat degree kt itm arau..

si jejaka plak adalah amier..
dia adalah roommate en tam ms kat itm perak dl..
org kl n until now x mau kuar dr kl..
junior aku ms wat plk degree kt itm shah alam...

byk persamaan dorg ngan kami..
sbb tue ar kami ber4 ngam!



pasangan ini jua ar yg menjebakkan kami ke sini..
pas aku abis kelas wikend lps,
amier roger aku..
ajak dtg stadium melawati..ada warehouz sale!
wah! suka..suka..sgt suka..



bila masuk..
x byk yg menarik perhatian aku..
byk choice tuk org laki jer..
handbeg pon biasa2 jer..
baju tok org pompuan?
erm tuk saiz xs,s n m sajer..
x selesa ar pakai baju kecik2 nie..
hahahaha...

walau ckit..nikmatnye kongsi bersama..


mak masak simple jer mlm tue..
ada ikan patin masak tempoyak..
ayam goreng..
sayur kobis+carrot..


air plak..
mak wat air sirap bandung..
masak pon tuk mkn biasa2..



tapi nikmatnye..
x terkata!
bila sumer anak2,menantu + bakal menantu mak berkumpul..
mmg riuh jadinye..
walau ckit..nikmatnye kongsi bersama..
sayang mak!

26 July, 2009

gediks trip TN (final part!)


ya! saya dah pegi!
saya pergi ke sana pada 3-6 julai 2009
4d 3n trip with...
budak2 gedix!


1.kak sue..
kak sue nie kakak apai..skrg keje kat singapore..byk yg kami kongsikan selama 4 hari duk kat sini..aku sronok dgr cite pengalaman kerja kak sue..dapat merasa bekerja di luar negara..kak sue! u mmg best..ada rezeki,kita gie bandung sesama k..

2. sarah
sarah kwn kpd apai..amik pendidikan di um..skrg tgh smbg master..manje orgnya n giler2 seh..
best kwn ngan sarah..skrg nie aku masih menanti sarah upload gambar2 kami di fb..sarah! cpt ckit ar..
3. ina..nie aku ar kan..x yah cite..next! next!
4. meeza
meeza nie kwn sek aku..dia ar yg ajak aku pg cnie..thanx ek meeza..sebagaimana yg penah aku cite sblm nie,kami rapat cz gie tuisyen sesama dl..gadis nie akan berkahwin nov nnt,ngan bdak kelas aku gak..nie adalah last vacation aku ngan meeza b4 dia bergelar mrs ejal..

5. ederq
ida pon kwn sek aku gak..aku join group kwn2 minah gedix nie ar..sumenye bdak um..aku dak itm jer..tapi di sini,sumer sama..otak giler2 ok..ida nie mmg aktif..x reti dok diam..pas nie ada hati lagik nak pg pulau plak,walau syarat pertama vacation nie adalah terbuka kpd untuk gadis gedix shj..pas nie ko mmg gedix lagi ida,but no more gadis! hahaha....


6. sofea
pia nie junior en tam..sek sains muar..tapi x smpt ar kan nak jmp ngan en tam,cz en tam dah tua!
hahaha..byk mulut si pia nie..dr 1st lagi,dia mmg dah tunjuk bakat bercerita..otak mmg giler2..
ada sajer topik tuk digosipkan..ada tokoh jadi ptd dak nie..tapi dah abis master nnt,ko jadi lecture trus ar pia ek..gud luck!
7. apai
nie ar apai..adik kpd kak sue n kwn sek kpd sarah..minah nie tgh smbg master..
berjiwa usahawan dia nie..skrg nie dah berjinak2 ngan online business..bagus ar ko apai..nnt aku nak beli lens gak kat ko..bleh discount kan? huhuhu..mau bankrap kwn aku nie..
8. aini
aini nie pendiam jer orgnye..dalam kete pon x byk ckp..byk gelak jer bila kami ber3 wat lawak..dia bercakap ketika perlu jer..tgh amik master jgk skrg kat um..sekali ngan apai n pia..pandai bdak nie..kagum aku ngan dia..teruskan usaha ek dik..moga aini lebih berjaya!

9. muna
muna nie sekatil ngan aku..bukan tido sama tau..tapi dia katil bawah,aku katil atas..aku x bleh tido kat katil bwh,x terasa kipas langsung! panas siot! minah nie ar yg ajar kitorg game zuupp zaunnnn..ms dia wat demo..ngan gaya2 sekali! class ar ko muna..ada rezeki aku join ko gie fitness first centre tue ek..dengki aku,ko ok jer dikala sumer org kepenatan..


10. jana
aku byk borak ngan jana ms makan..slalu aku kaco2 dia ms nak tambah lauk lebih..meja tue disediakan tuk 4 org..bila meja jana 5 org,makanan kami pon kena ar kongsi2 jgk..mmg best kwn ngan jana..ada masa kita lepak2 sesama k..


11. ein
nie ar penyelamat kami ms kete ederq rosak kat temerloh..thnax ek ein..famili ko mmg baik..anak buah ko plak mmg comel..anak buah..bukan mak sedaranye..hahaha..minah nie mmg sempoi..aku suka kwn ngan dia..aku pon x tau naper dorg pggl dia princess..ederq plak ketua dayang..yg bestnye,kami sumer layankan ajer..wah! wah! princess ye ko..princess hutan tmn negara..


12.hana
hana nie banyak tolong aku! ms daki bukit warisan,dia ar yg jadi penyelamat! kecik jer orgnye tapi kuat! x lelah langsung ms naik bukit..kagum aku..serba boleh minah nie..ms mkn durian pon,dia yg kopekkan..orgnye mmg hepi sentiasa..slalu jadi bahan ngan kwn2 yg lain,tapi dia gelakkan aje..giler sempoi ar ko hana!

13. yana
yana nie baik ngan ederq..nie ar kepala kalu nak bergurau..bergandingan ngan si ederq,makin menjadi ar dorg..yana nie giler2 n x kisah nak berkwn ngan saper2..baru kenal kejap,tapi cam dah kawan lama jer ngan dia..

aku ngan yana slalu match baju yg sama..
kebetulan ar kot..
yg ketara sgt tue..
ms aktiviti ke gua telinga..
baju n suar pon lbh kurang sama!
hehehe..
nama pon sama kan..
yana!
kat cnie jer aku kenalkan diri as ina..
nama yg diguna pakai ms zmn sek dl..

inilah coretanku yg berpeluang ke tmn negara..
all da 13 gedix bervacation di tmn negara..
trip yg best! murah plak tue!
kwn2 yg sempoi n giler!
tempat yg best! damai! cantek!
aktiviti,penginapan n service?
erm not bad!
all my gedix geng!
aku dah mula windukan korg!
mizz u guys!

25 July, 2009

gediks trip TN (part 9)


06/07/2009

hari ini adalah hari terakhir disini..
byk kenangan masih aku disini..
nyata satu pengalaman yg sgt best!
aktiviti kat cnie mmg cabar fitness aku..
dah lama x cemar duli ke hutan nie..
balik kena daftar ahli kelab nie..
bleh join muna supaya jalani hidup chat..



b4 nak gerak..
kami terserempak ngan org asli nie..
mereka nak msk ke hutan tuk cari hasil hutan..
anak2 pak cik manis2 sumenye..
berlawa gak tue..
tapi agak penyegan..
mgkn takut tgk kami..
gadis2 yg gedix ini..



brg2 kami sumer..
dtg 4 hari jer..
brg punye ar byk..



jeti nusa
iallah..ada rezeki aku dtg lagi..
di taman negara,
tapi mgkn bukan di sini lagi..
make da service better dulu k..



perjalanan terakhir naik bot..
b4 kami pulang ke pangkal jalan..



dalam perjalanan pulang ke kl..
kami singgah di gerai mak cik nie..
ada jual kepok lekor n buah durian!
acara makan ini adalah dibwh tanggungan kak sue!
thanx a lot ek kak sue..
mmg luv u ar!



disini aku berkenalan ngan 10 org kwn baru!
satu pengalaman yg sggh best..
walau aktiviti kat cnie agak kurennnnnnnnnnnggg..
tapi kami sumer bestkan jgk..
riuh rendah ngan tawa riang,bergurau senda..

walau baru 4 hari berkenalan..
rasa cam dah bertahun-tahun kita berkawan..
all of u!
the gedix sumer..
korg mmg best!

24 July, 2009

mari lepak n mkn durian!


pas balik keje,aku dah janji ngan bm n is nak jmp..
kitorg lepak2 ar kat foodcourt midvalley..
is last aku jmp ms kndr kawen naim..
bulan feb..

kurus dah wei minah nie..
mkn hati ker beb?
sabar2..
x sumer org dapat apa yg dia mahukan..
kita kena tabah hadapi umer ujian yg Allah bagi..
ada hikmah disebalik sumer nie..



aku x jmp si bm nie lagi ar lama!
last jmp ms kndr kawen ijaD!
lama ker? hehehe..



tgh dok sakan menyembang n bergosip sambil ketawa terbahak2 smp x sedor dunia,kami yg masih anak dara di usia 26thn ini didatangi oleh seorg lelaki yg baru bergelar suami merangkap rakan seuitm dl..fidt! wah! tetiba plak aku tukar gaya bahasa..fidt dtg ngan wif dia..tgk wayang..cite apa tah..aku lupa..wif dia skrg amik dpli..bagus ar tue..ko x mau amik dpli ker fidt? amik ar..jadi ustaz..ko baik ape..



tepat kul 8.30 mlm..
en tam dah calling2 aku..
suh gerak balik shah alam..
dia nak belanja aku mkn durian!
is n bm gedix plak nak ikut..
jom! kita cukur pak tam sesama!



is x makan durian..
bm plak baru makan 4 ulas,dah stop..
aku? x de maknernye nak stop!
lagi aku tambah adalah..
huahuahua..



en tam dah cuak..
dia beli byk durian nie..
saper plak nak abiskan sumer2 nie..
x kan nak mkn berdua jer kan..
mau tido dlm ais box mlm nie..



dia pon calling kwn2 sumer..
mkn free beb!
kejap jer member lain dtg..
najib,apai n chaeh..
meriah plak jadinye pesta durian kami..
aku curi snap gambar najib ms tgh masyuk layan durian..
lawak giler..


nie ar hasilnye jika bekerja sama..
licin sumernye..
x rugi en tam belanja mlm nie..
berbaloi weh..
en tam! thanx u ek..