15 July, 2009

gediks trip TN (part 4)



04.07.09

seawal kul 8.00pg kami sumer dah bersiap2 tuk breakfast..
pagi nie aktiviti kami dimulakan dgn mendaki bukit warisan..
bukit nie x jauh,kat belkang dr nusa village jer..
pendakian bakal mkn masa 3 jam..
tuk daki,tgk view tmn negara dr puncak n turun semula..



nie ar kwn sek aku..
bdk2 um pggl dia ederq..
dr sek ida mmg ramai peminat tau..
ye ar dia kan pandai,lawa plak tue..

ms kecik2 dl,aku slalu pg umah dia..
naik basikal sesama pusing2 kat tmn..
balik dr tmn,ummi ida akan jamu kitorg ngan kuih..
ummi ida baik..sbb bg aku mkn..hehehe


berbalik cite panjat bukit warisan nie..
aksi posing patut ada ar kan..
pantang berenti,sure snap pic..
dah sumer nye pompuan kan..
geleng kepala jer cikgu zam layan kitorg..
sabar ek cikgu....



aku jalan plg b'kang sekali..
bukan sbg pengawas mcm kat sek dl ek..
tapi aku semput!
giler tinggi bukit dia..mendaki jer..
x de tanah yg landai langsung!
mengah siot!



nie ar view dr 1st point puncak bukit..
cantek kan..
ms mendaki pon,aku dah bleh nmpk view yg cantek..
kuasa tuhan..maha pencipta..
yg x sedap mata memandang tue,
ada jaluran pokok yg di tebang..
agak mencacatkan pemandangan..

x paham aku,
kata tmn negara..
bleh ke tebang balak2 nie sumer..
muz! audit pahang kena dtg cnie..
aku dah dpt satu isu!


kwn2 aku cakap..
kat puncak bukit,view mmg cantik..
dorg x lepaskan peluang tuk bergambar kenangan..
penat mmg penat..
demi kenangan,dorg gagahkan jugak..
keep it smile n tahan nafas yg semput tue!

aku n dua beradik nie x naik smp puncak..
lagi suku nak smp,kak sue dah x terdaya..
aku pn lepak ar sama temankan kak sue..
da fact is aku pon dah x larat!
hehehe..
sronok borak ngan kak sue n apai nie..
dr satu topik ke satu topik kitorg borak..
kak sue skrg keje kt s'pore..
apai plak tgh smbg master kt um..
dorg nie mmg giler2..
hilang penat,hilang mengah dok bantai ketawa..
kwn baru apai nie jual tudung n contact lens tau..
byk pilihan n harga pon berpatutan..
nak tau lebih lanjut? view blog nie..


inilah wajah2 ceria kami tuk aktiviti pagi ini..
kami turun b4 kul 12 t/hari..
kami lunch n berehat tuk aktiviti seterusnya..
what our next activiti gurls?
nantikan gedik trip TN part 5!
cam iklan ar plak..
hehehe..

1 comment:

ederq said...

wah kau mmg hebat! siap berpart2 tuh. hahah!

tq ina for joining us. sonok kan dpt jumpa semula after ages tak jumpa. wuwuwu! zaman kecil adalah seronok.

haha rmi peminat ke? kenapa skrg tak ramai peminat punnnn! hihihi