02 December, 2009

raya hajiku..

dah hampir seminggu berlalu..
seluruh umat islam meraikan aidil adha..
syukur atas nikmat yg Allah s.w.t kurniakan buat hambanya..
aku beraya kat N9..kg mama..
en tam raya kat kelantan..
hu3..nak ikot!!!

blk n9 pon best gak..
dalam suasana kg yg damai..
mmg best tuk tenangkan pikiran..
tgk gunung ganang..hijau mata memandang..
rasa lulur sumer masalah aku kjap..

uik rambutan gading dah masak!
dr jauh nampak jer kuning2 buahnye..
wah sgt suka!
geram jer tangan aku nie nak memetik buah2 tue sumer..

teratak tinggalan arwah tok n nenek aku..
buat anak2,cucu2,cicit2 n piut nye berkumpul..
walau mereka dah x ada lagi..
al-fatihah buat arwah keduanya..
kasih sayang mereka tetap sebati ngan teratak nie..

raya haji kali nie adalah sgt x best!
ramai saudara kami yg naik haji tahun nie..
abg2 sepupu aku pakat blk umah mertua dorg..
yg tggl nie dok melepak nie sumer kawen ngan org dkt2..
so,bleh ar dorg larik kjap makan lemang n rendang mak ngah..

aku?
no baju raya!
bwk baju kurung berbakul2..
tapi..satu pon aku x pakai!
nak bejalan raya? umah sape?
sumer pakat naik haji sesama tahun nie..
umah mak ngah jer yg bercahaya..
yg lain..golap!

kesudahnye..
dr pagi smp ko potang..
den terbungkak tido yo lah..
mmg gomar amek den kalo dapek tido..
osah mmg kogomaran den tue..
ha3...

No comments: