01 April, 2011

cite lemau part 5: insaf kjap..


kesian pd pesakit itu..
dah ar sakit kan..
dikelilingi oleh insan2 yg kalu bersuara..
jenis x reti ckp pelan2..
yg plg becok berckp adalah si kenit baju merah itu..ha3..

kakak ipar saya msk sepital pantai arie tue..
sbb batu karang..
kak gee ini sgtlah tekun berkerja..
kalu setakat nak buang air kecik tue..
dia tahankan ajer..malas katanye..
lelama..slalu sgt wat gtue..
maka sesat ar batu karang dlm pundi kecilnye..

pd satu ptg isnin itu..
nk dijadikan cite..
kak gee susah giler nk buang air kecil..
yg kuar hanyalah air mata..
maka laju2 lah di refer pd pantai medical..
amik ujian air kencing..ada titisan darah..
trus kena admited takot ada batu karang..

kami yg dpt berita nie..
berderu ar sumenye gie sepital..
pas keje..laju2 gie tgk keadaan kak gee..
kebetulan sy tgh odit pej kesihatan port klang..
so,kami ar psgn paling awl smp..hi3..

alhamduillah..
batu karang itu pecah ngan sendirinya..
x yah wat operation..
ngeri jgk saya dgr cite sakit batu karang nie ek..
mmg seksa ar kan..
kita rasa nak terkucil sgt dah nie..
tp dia x bleh kuar..adoi..insaf kjap..
x mau tahan kencing dah pas nie..
terasa jer..trus cpt2 cr toilet!

2 comments:

naimanuar said...

aku pernah kena... masa tu tgh jadi auditor. every min kena bill client. nak kencing suka tahan. kebetulan aku puasa, dehydrated. terasa nak kencing, tapi tak boleh... berapa kali mcm tu, last2 aku nangis sbb aku mmg betul2 nak kencing, then blh kuar sikit, kuar darah dan ada mcm bijik2 hitam kuar! aku dah cuak.... kawan aku suruh aku buka puasa minum air banyak2. aku g klinik, trus doktor kasi air apa ntah, suruh minum...dan2 tu aku kencing byk giler. then kena mkn ubat cuci buah pinggang something like that.
skrg ni tak berani aku tahan2 kencing. hazab ok! seksa ko rasa nak kencing tp tak blh!

yaNa said...

tau x pe..
mmg seksa woo ko nk membuang tp x bleh..
akak ipar aku kata..rasa cm nk pecah pundi kencing dia rasa..
jd pengajaran buat kita sumer..
nmpk simple..tahan kencing sajok..
tp azab x bleh kencing..
naya!