09 December, 2011

aiman & aina - 3rd wik (bukit tinggi + sogo)

okeh kita smbg cite sedara saya yg bertandang ke umah kami di klang..biler smp malam jumaat tue..sumer mmg dh keletihan..masing2 pas makan trus dibuai mimpi indah..makanya..segala aktiviti berjalan2..kami mulakan pada keesokan harinya..

Tuk xtvt sabtu tue..en somi mmg on duty..x bleh nak elak dan mengelak..saya lah jd pemandu pelancong tuk sumer..ms bekpes..pakat2 ngan pak cik muda belia saya..pas gadoh2 baling bantal sumer,kami ada 3 tempat nak buru laju2..mc nab n mc nor nak kenal:

1.JJ Bukit Tinggi (orait! sejengkal jer ngan umah)
2.GM (dpn JJ jer..x jd masalah)
3.Sogo (adoi..lawatan wajib dorg kalu touch down KL)

okeh! cabaran saya yg pertama adalah pandu MPV! saya x reti bwk kete pjg2 neh..even wira sedan en somi pon slalu langgor pagar saya kerjakan..nie kan plak nak bwk Naza Ria yg gabak besar tue..demi jimatkan kete..x mau pjg cite nak carik driver sesat barat nnt,saya redhakan ajer bwk MPV..alhamduillah bleh kawal diri dan perasaan..risau gak kan..mc nab n abg zul sefamili naik ngan saya..dorg jer dah 6 beranak..tambah saya ngan adik2 dah ber5..maka riuh rendah ar 11 suara dlm MPV tue..tetiba mula terbit niat dihati nak pakai exora..eceh!
biler dah smp JJ bukit Tinggi, Mc Nor n famili berpecah dr kami..Mc nab dh rambang mata tgk JJ tgh giler2 sales skrg..abg zul plak nak kena jaga anak bongsu dorg si hanna yg teruja bear besar2..adik2 yg lain dh start boring..dr trus aiman wat perangai lasak dia..laju2 saya bwk dorg ke 2nd floor..tmn tema kanak2..teruja adik2 main game kt ctue..saya pon teruja sama..teruja tgk not merah dlm purse nie kuar sekeping demi sekeping..saya kira 3 not merah saya melayang kt ctue.. 
dek leka layan adik2..saya br perasan yg kami dh jd 3 group..berpecah membawa haluan msg2..saya bagaikan cikgu sek yg bwk murid gie wat lawatan sekolah..bezanya sekolah saya nie unik ckit..rombongan seramai 7 murid berbeza umur mahupon ragam dan perangai sorg2..si abg saya mtk tlg tgkkn adik2..biler teruja jmp snow ball..adik kemana..dorg pon lesap! hi3..bdk2..mmg sukar nak jangka..
adik2 saya berpeluang msk dlm big snow ball neh..ngan byrn rm10.00, dorg bleh rasai pengalaman msk dlm bola salji nie..dpt ar dorg main2 kejap kt dlm tue..pas tue dpt ar sekeping gambar buat kenang kenangan.. ;)
tiga beradik nie anak2 mc nab..pangkat dorg ngan saya kira dua pupu ar..si abg n kakak nie lahir di Jordan..merasa jgk ar dorg ddk sana beberapa thn sementara ummi dorg smbg degree n wat master kt mu'taah uni di jordan..walid dorg plak lulusan uni al-azhar,mesir..hebat kan parents dorg..moga2 dorg pon ikut jejak langkah ummi n walid suatu hari nnt..iallah..
biler dah puas jalan2 kt JJ bukit tinggi..kami berdesup plak ke GM..lokasi dia sgt dkt ngan jj nie..tmpt dia besar..adik2 plak x nak berenggang ngan saya..anak2 mc nab pon ikot jer mana saya pergi..berperananlah saya sebagai ibu tunggal hari itu..saya x berani nak nak biar dorg jalan merata kt GM..saya kurung dorg dlm Ria..bagi makan nasi goreng yg mak bekalkan,kami lepak jer dlm kete sementara tggu mak cik2 saya berjalan2 kt GM tue..
telahan saya tepat..x smp sejam ddk dlm GM tue, makcik2 saya sorg2 kuar..beria berjalan,satu apa pon x berkenan..GM nie pusat tuk peniaga kecil cr brg borong..so,byk ar gerai2 pemborong kt cnie..biler dh byk sgt pilihan..rambang mata ar jadinye..at last,satu pon x smpt nak singgah kt tgn..

kami trus ke tujuan utama..ke sogo!
kebetulan sogo mmg tgh crazy sale skrg..mc nor mmg peberet dtg sogo neh..dia suka sopping kasut n baju tuk anak2 dia..mc nab plak x sah kalu x sambar satu handbeg biler dtg cnie..dan saya? x terpikir pon nak sopping kt sogo..kan sesak..x larat nak beratur pjg2..dorg mgkn erja tapi tidak bagi saya..tapi rasanya adil kot sbb tiap kali blk t'ganu,dorg pelik tgk saya borong kaw2 kt pasar payang yg belum tentu setahun sekali dorg jejak! hi3..

puas sopping sumer..kami satu kete jer yg balik ke Klang dl..mc nor dia kuar jalan2 ngan adik abg die plak..saya jangka adik2 nie sumer sure dah penat berjalan seharian..tapi.....teetttt..x penat okeh dorg! pas mandi makan2 sumer..dah merengek ngan abg ejul dorg nak jalan2 kt i-city plak..nie sumer gara2 saya lalu faderal highway ke klang..biler smp tol sg rasau tue..kan i-city kt sebelah h/way tue jer..padan plak ms tue dh gelap..lg ar nmpk kemeriahanya warna warni lampunye!

No comments: