08 December, 2011

aiman & aina - 2nd wik (klcc petrosains)

saya nak share ckit pengalaman adik2 saya ms cuba bahan pameran di Petrosains KLCC..dorg kan ada wat pameran tentang keselamatan jalan raya..so,aina pon cuba ar merasai pengalaman biler menerima hentakan berkelajuan 10km/j..
aina suka jer biler saya amik gambo dia..tp sblm tue..terasa sakit jgk ar dia rasa biler terhentak tue..en somi terangkan,kalu baru 10km/j dh terasa sakit..camner plak dlm kelajuan 100km/j di jalan raya biasa? sbb tue ar pentingnya kita pakai tali pinggang keledar..iallah mampu mengurangkan kadar kecederaan yg kita mgkn alami kesan hentakan tue..

awish pon nak cuba jgk..sama cam aina,dia pon rasa sakit biler terhentak..mgkn dia kecik..termaju plak badan dia ke depan..dpt naik sekali..nak cuba byk kali..ek eleh! ngada2 plak ko awish..
x padan ngan badan kecik..mamat aiman nie mmg suka wat sndr..x suka org tolong dia..x sabor nak besar ar tue kan..biler pegawai tue nak pakaikan tali pinggang..beria dia tahan.."aiman boleh pakai tali pinggang sndr..kete abah aiman pon ada tali pinggang cam ginie jgak" - ok..biarkan dia ngan poyonye..
x de effect pon ngan aiman..dia ralit dok ralit belek jam ms kt atas tue..hi3..
okeh! nie saya nak share ngan kwn2..setiap kali adik2 nie cuba permainan nie (mainan ker nie?)..dorg sbnrnye dirakam dlm bentuk video gnie..kasi cuma perlu pilih jer video mana yg kita nak tgk..pas tue.... 
 pas tue kita bleh sent video nie ke alamat email sndr..contoh cam saya wat nie..
video tue dah di sent! biler saya bukak email..dapat ar saya tgk blk video adik2 saya nie.. ;) 

aina @ petrosains klcc
awish @ petrosains klcc
aiman @ petrosains klcc

No comments: