04 November, 2009

4 nov..8 thn sudah berlalu..


4 nov 2001..
mmg tarikh bersejarah dlm hidup aku..
pada tarikh inilah aku bergelar siswi..
mcm2 perasaan ada ms tue..
suka,teruja,gembira + sedih n takut jgk..
aku suka cz dpt msk u yg aku idamkan..
aku teruja tuk lalui hidup sbg siswi..
gembira sbb dapat rasa suasana baru + tmbh kwn..
aku sedih kena pisah ngan famili + kwn baik aku..
aku takut cz camner nak idup dlm hutan nie!
kami bertolak seawal sesudah solat subuh..
aku igt lagi ms tue kami bertolak ngan 2 kete..
famili aku + ateh + azli cousin + ijam + hasliza..
aku kena daftar b4 jam 4 ptg..
smp kat sri iskandar dlm kul 9pg gtue..
x ramai yg smp lagi..so,mudah ar nak daftar..
famili aku blk pas sumer urusan selesai..
aku igt lagi..aku paksa mak n abah tggu smp abis..
aku mula rasa takut bila dorg balik..
ms tue x de hp lagi..
nak calling dorg suh patah balik!
nie ar blok pertama yg aku ddk..
kami orentasi seminggu kat cnie..
mggu wawasan siswa aku berjalan lancar..
aku mula kenal baik ngan beberapa rakan sekuliah nnt..
dorg mmg ramah n sggh best!
pas tue aku ditempatkan sebilik ngan kelert n ayg..
sem ke2 ina plak msk..
alhamduillah..
3 thn kami sebilik..x penah tukar2..
kelas aku bwh hostel nie jer..
so,senang sgt nak ke kelas..
dwn makan pon sejengkal jer..
tapi tuk satu sem jer..
cz fakulti kami x siap lagi ms tue..
pas fakulti siap,mmg berpeluh ar aku menapak..
fakulti aku ar paling jauh dr hostel!

aku bangga cz jadi batch pertama yg dpt merasa fakulti baru!
byk kenangan aku ngan kwn2 lain kat cnie..
perit,suka duka bergelah siswazah..
terlalu byk smp aku x tau nak mulakan dr mana..
iallah,ada masa terluang nnt..
akan ku coretkan disini..
kenangan yg aku x kan lupa smp bila2..
adalah kenangan study..
kebiasaanya,kita kan study bila nak test or exam kan..
tapi aku tak..
aku study sepanjang sem!
mlm2 aku ngan bf aku ms tue..
aku ada bf lain ker aku? ha3..
ngan en tam ar kan..
study hari2 setiap malam kat cafe!
gilo ko dpt bf yg kaki study nie..
kalu nak exam,aku dating kat library..
agak terseksa aku ms tue..
tapi alhamduillah,berkat study slalu..
kami sama2 berjaya..
syukur pada Allah s.w.t
pada hari konvo aku..
kwn baik aku ijam dtg ngan abg razi + kak asma..
sgt2 terharu ngan support dorg!
x ketinggalan hasliza..
yg kebetulan dtg konvo huda kwn sek aku gak..
mereka berdua nie ar..
kwn yg hantar aku ke sri iskandar 8thn yg lalu..
kwn yg dtg masa konvo aku 4 thn yg lalu..
teme kasih byk2!
luv both of u!

No comments: