23 January, 2011

cerita bermula (part 4)


bertukar status dr bujang pd isteri..
mmg cabaran hebat buat saya..
byk kali saya pikir b4 kawen nie..
mampukah saya jd isteri..menantu yg baik..
walau saya dh kenal lama sgt ngan hubby n family..
itu x jaminkan saya kenal hati budi dorg..
sebagaimana jgk dorg x kenal hati budi saya..

setakat 2 bulan pertama jd menantu nie..
mertua saya layan saya cam biasa..
x berubah dr hari pertama saya kenal mereka..
ramah masih seperti dl..bergurau senda mcm slalu..
x de yg berubah..sumer nie buat saya cukup selesa..
manjadi ahli baru dlm keluarga mereka..

saya x nafikan..
sbg anak sulung + only girl dlm famili..
sayalah permata hati abah..
saya cukup manja ngan abah..
sebagaimana yg sering saya ceritakan sblm ini..
saya pinta abah sndr yg nikahkan saya..
abah setuju pd mulanye..
namun..x jadi nyata pd akhirnye..
saya paham..abah tentu sgt berdebar2..
berdebar2 tuk 'lepaskan' saya pd suami..
ternyata debar abah x boleh disembunyikan..
sebaik saya salam abah..cium tangannya..dakap bahunya..
abah menangis teresak2..dlm kata2nya penuh nasihat..
amanat abah..saya x lupa..berkali2 abah mohon maaf..
x mampu abah nak nikahkan sndr satu2nya anak gadis kesayangannya..

pd mak..saya mohon halalkan sumernye..
dr usapan pertama mak terima saya ke dunia..
dr titisan susu mak ke bibir saya..
hingga hari berbahagia saya kini..
saya minta halalkan sumernye..
mak jua begitu..
menghalalkan setiap apa yg diberi..
merestui perkahwinan saya..
pintanya hanya satu..
jgn sesekali lupakan dia..
saya ingat permintaan itu..
mana mgkn saya bisa lupakan ibu saya sndr..
moga Allah sentiasa lindungi saya..
dr menjadi anak x kenang jasa..
iallah...

No comments: