27 February, 2011

bile sek cuti? (kuantan)


15 - 16 dis 2010
en fzul off ms nie sbb dia kena duty on wikend..
dia paksa saya amik cuti lagik..
mau bwk kami ke bukit gambang resort city..
wah! apply cuti laju2..
bos saya diam jer (asyik cuti jer pompuan neh)..
kami check in kul 3ptg gtue..
anta brg2 msk apartment..
bebdk2 nie sumer gedix nak mandi kt pool..

dpt mandi kjap jer..
dlm sejam gtue..
hujan turun ngan lebatnye..
sume monyok naik atas..
pakat harap hujan cpt reda..
bleh smbg berendam lagik..

tepat jam 5 ptg..
hujan lebat berenti trus!
saya tgh lena diulit mimpi ms tue..
adik2 dh x nyabor..
pakat gegar pintu bilik nak turun mandi lagik..
saya x mandi dah..
sgt sejuk weh air dia!
br pas hujan plak tue..
en fzul ngan adik2 jer mandi..
saya ddk tepi pool berehat sajer..
ms ddk releks tepi kolam nie..
ada ar sorg kakak (gaya cm dh mak cik) nie berborak ngan saya..
ajak bersembang..borak kosong2..
akak: adik dr mana? dtg bercuti yer..
saya: dr shah alam..a'ah..cuti2 sek nie..sajer bwk bdk2 berjalan..
akak: ohh..adik br kawen yer..merah lg inai kat jari..
saya: hihihi..yer kak..saya br kawen bulan lps..ms raya haji..
akak: br kawen dh ada anak 5..kawen ngan duda yer?
saya: terdiam x berkata2..trus gelak smp kuar air mata..
sambil tue dok jeling2 kat en fzul yg cbuk melayan adik2..
muka en fzul ada rupa duda ker? hahahahaha..
cantik pemandangan senja kat sini..
damai jer rasa dlm hati..
pas solat maghrib..kami trus kuar gie mkn..
bebdk dh ngadu lapo sbb lama sgt main air..

pas mkn kami singgah kat mini fun fair..
dlm kwsn bgrc jgk..
mcm2 ada..yg pasti syok tuk bdk2 ar..
agak kopak ar jgk duit kami ms nie..
sorg nak main 5 game..
satu game rm3..kalo dh 5 org?

mlm tue dorg sumer tido awal jgk..
pas naik dr main kat mini fun fair dlm kul 11 mlm..
dorg pakat2 tido dah..
mgkn penat kot..
berjalan jauh..pas tue main air plak..
yg pasti..pepagi bsok dorg nk main air lagik!

(wajah2 b4 pg berjemur)

pas solat subuh..
dorg x tido dah..x sabo nak tggu siang..
kami pg b/fast pon seawal pagi..
check out pon awal jgk..
pas tue trus grk gie bukit gambang water park!

kami naik trem..
baju saya x bwk..tuala pon sama..
tukar baju kat bilik mandi resort jer nnt..
biar basah2 dorg naik trem blk nnt..
x yah saya susah2 nak jaga beg nnt..

sabar menanti pintu masuk water park di buka..
masa nie nk kul 10pg dah..
ramai yg dah beratur tggu kaunter tiket dibuka..
kami kat ctue..dr jam 10 pg - 6 ptg!
mmg berbaloi2 ngan tiket yg kami bayo..
saya smp sakit2 kepala tggu bebdk nie mandi..
ngan panas teriknye..udaranye plak cukup ar hangat..
en fzul smp tempah ar satu cabana tuk saya rehat..
dorg mandi beria2..saya plak bantai tido!
bagi saya..bukit gambang water park nie best ar..
dia ada byk bahagian tuk kita enjoy..
luas gak ar tmpt nie..
ada tuk bebdk..pantai buatan..cabana tuk famili..
ada jgk tmpt luncur tuk dewasa..mcm2 lg ar ada..
kat cnie nk beli makanan..kita guna e-cash jer..
dorg akan caj pada kita punye gelang tiket tue..
kita bleh top up kat mana2 kaunter..
mudah kan! x yah risau kalu duit tercicir..

cukup masa..kami pon grk blk ke resort..
ngan baju basah kuyup..kami naik trem..
pakat2 mandi then trus tukar baju..
ms nie saya tgk muka memsg cam udang terbakor dah!
saya lg ar sgt ketara..
ms mandi..saya pakai tudung..biler bukak tudung..
mmg sgt jelas black line kat tepi pipi tue..
pas maghrib kami trus grk blk KL..
badan adalah sgt letih..
nak mkn pon x lalu dah..
rs rugi plak pg just 2d1n..
kalu tau baek smbg cuti lagik..
sampai hari nie..
line tepi muka nie x hilang2 lagik..
hari2 pakai pencerah pon x jalan..
aduhai..mau kena sental ngan gosok periuk gnie..
hihihi..

No comments: