11 May, 2011

satu cerita di hari ibu..

abis segala urusan di pertang..
saya bergegas balik ke klang..
famili mertua ada wat makan2 tuk hari ibu..

sebelum grk..en pzul ada call saya..
bgtau dia akan trus ke umah mamanye..
x singgah umah dah pas blk keje nnt..
oleh itu..saya sorg ar yg anta mak abah blk..
then grk sesorg jgk blk pulau indah..okeh!

dlm maghrib gtue..
saya singgah solat di s'ban..
en pzul mssg bgtau bateri dh kong..
dan dia on da way ke pulau indah..

dlm kul 9.30 mlm gtue..
saya tergrk nk check hp..
amik ko! 9 miscall trus..
ada no mama..adik ipar n satu no misteri..
saya call mama dl..
mama tanye mana anak dia,x smp2 lagik..

okeh..saya berlagak biasa..
mgkn dorg gurau kot..
saya call biras n confirmkan..
sah..hubby saya x de kat umah mertua..
adoi..hati dh x tenang..
perjalanan dr opiz ke pulau x smp 25km..
2 jam x smp2 lagik..heran saya..

saya tepon TM tanye no misteri td..
diorg bg info kata itu no public..
area port klang..
confirm en pzul yg call saya..
adoi nyesalnye saya x dgr call tadik..

ngan hati yg x keruan..
saya trus tukar laluan dr sg buloh ke port klang..
saya mulakan dr opiz en pzul..
tanye pak guard..
dorg kata en pzul dh lama blk..

mertua saya trus menerus call..
mak saya dh risau giler..
dan keep asking why saya x angkat call td..
adoi..sakit kepala!

rasa nak gugur jantung neh..
biler saya dgr sore en pzul di hujung talian..
saya trus pecut blk pulau indah..
sambutan hari ibu diteruskan..
saya smp jer..dorg br pas baca doa selamat..

itu ar satu cite dihari ibu..
en pzul blk klang rupanye tuk mandi..
pas tue dia rehat kjap sbb penat sgt..
charger hp plak rosak..
dia try call guna public phone..
saya plak x angkat..

kejadian ini jd satu pedoman tuk saya..
baiklah..pas nie..
saya beli tali gantung hp kat leher okeh!

No comments: