16 May, 2011

Selamat Hari Guru!

Selamat Hari Guru!
secara am nya buat guru2 di malaysia..
secara khasnya buat sumer cikgu2..
yg penah mencurahkan ilmu buat saya..
jasa cikgu saya kenang sampai kini..
amanat cikgu saya gengam hingga kini..
nasihat cikgu saya jadikan panduan hingga kini..
kajayaan saya kini..
hasil perit jerih cikgu jgk..
terima kasih cikgu!

Pada hari ini..
saya ingin dedikasikan penghargaan saya buat:
1. Cikgu Norhayati -
teme kasih galakkan saya dalam penulisan..
terima kasih memahami saya..
kerana cikgu saya berjaya dlm UPSR..alhamduillah..
2. Cikgu Noraidah
sakit di jari kena rotan sbb x siapkan keje sek math..
bagai terasa hingga kini cikgu..
penangan rotan itu..saya  pandai 'kira2' kini..


3. Cikgu Norliza
cikgu amat memahami diri saya..
cikgulah pembakar semangat saya..
jadikan kekurangan diri sbg satu kelebihan..
oleh itu,saya bangga dgn diri saya kini dgn yakinnya!

- tersenyum sndr biler cikgu reply mssg saya pagi td;
  t. kasih..cikgu tetap ingati marliana..
  antara anak murid cikgu yang paling ceria, suka buat kecoh.. 


4. Cikgu zaini
cikgu adalah cikgu saya yg paling hensem! ha3..
sbb cikgu,saya x ngantuk dah baca buku sejarah..hi3..
cikgu ar yg pupuk minat saya dlm seni fotografi..
cikgu ibarat rakan kami sumer..
bleh dibawa berbincang..bleh dibawa bergurau..
teme kasih sudi dtg majlis perkahwinan saya..tq cikgu!

5. cikgu zuriani
cikgu..x ternilai rasanya budi baik cikgu..
cikgu paling best,sporting..
saya jd student yg paling kaya ms kelas akaun 4 bestari dl..
1 full set akaun..rm 50.00 if dpt jwb ngan tepat n betul..
jumlah duit rm 250.00 yg cikgu bagi tuk 5 set akaun tue..
saya masih simpan cikgu!

didikan cikgulah saya jd budak akaun..
minat akaun yg cikgu pupuk itulah..
saya 'menjadi' kini..terima kasih cikgu!
















6. cikgu ainon
cikgu add math saya..cikgu pengawas saya..
pakar rujuk saya..pakar motivasi saya..
antara cikgu sek saya yg masih x putus2 berhubung..
teme kasih kerana x pernah hampakan jemputan saya..
majlis kawen saya pon,cikgu dtg!
sgt2 terharu saya cikgu..

teme kasih kerana sentiasa berada di sisi saya..
ketika saya bersedih dulu..
doa cikgu sudah termakbul kini..
saya x kawen pon ngan kwn saya tue cikgu..ha3..
tapi kami masih berkawan baik hingga kini..
kenangan di janda baik..
saya x kan lupa..iallah smp bile2..
















7. buat semua pensyarah saya di UiTM Sri Iskandar, Perak..
Diploma Perakaunan - batch Nov 2001
terima kasih atas dorg encik/puan/prof sumer..
atas galakan pensyarah sumer jgk..
saya kini bersuamikan rakan sekuliah.. ;)

8. buat sumer pensyarah saya di UiTM Shah Alam, Selangor
Ijazah Sarjana Muda Perakunan - PLK batch Nov 2005
terima kasih berkorban waktu senang kerana kami..
kita sama penat bekerja siang hari..
kita sama lelah belajar malam hari..
bertahun prof/prof madya/dr
bersama saya..terima kasih sumer..

9. mohd faizul bin mhd pauzi
anda tetap cikgu di hati saya..
anda lah mencetus semangat saya..
dr 10 tahun yg berlalu..
anda penguat iltizam saya..
utk berjaya hingga kini..
saya tetap anak murid anda..
pimpin lah saya ke arah jalan yg diredhai..
ajarlah saya selayaknya saya..

19 mei ini..lebih manis harinya buat saya..
segulung ijazah..yg kalian doakan..
iallah saya genggam erat..
tanda saya bersyukur..
dikurniakan insan2 istimewa dlm hidup saya..
sebagai cikgu2 di hati saya!
selamat hari guru!

No comments: