13 June, 2011

bila cuti sek (part 1)


termenung kejap saya tgk aksi berani neh..
aduhai..giler tinggi tue beb..
x gayat ker?

pd awal cuti sek yg lalu..
adik sepupu saya kawen kat pertang, N9..
saya ada cite kisah tunang dia dl pd jan lps..
saya blk awal jgk ar..
ptg dia nikah, 3hb jun lps..
khabatnye nak nikah pas maghrib,sekali x jadi!
nikah pas asar plak..
masa tue saya tgh kelam kabut uruskan mertua..
maka, terlepaslah moment indah itu.. ;(


malam itu..kami nak pelamin ber4..
adik sepupu saya, nadia n redza..
juga pengantin ala2 basi..
pak tam n along..
nak sampaikan hajat sedara belah N9..
nk jgk suh saya sanding kat N9 neh..
layankan ajer ar kan..
pakai baju baju sanding dl..
jimat belanja ko..

esoknye..majlis kenduri pon berlangsung..
so,saya pakai balik baju nikah saya dl..
biar pengantin yg di raikan nmpk lebih menyerlah..
sbb ms malam terinai tue..
byk mulut2 jahat kata saya lg menyerlah dr adik saya..
mmg x sesuai tau mulut dorg tue! menci!
make up pon saya suh lite2 sajok..
kami kan pengantin tmpg..hi3..

sedara mara yg dtg mmg ramai..
sgt syok biler bleh kumpul reramai cam neh..
mmg ada yg terkejut tgk kami sanding ber4..
mulut abg2 sepupu saya mmg cam siot ar kan..
ada jer suara2 sumbang dorg kenakan saya kan..
biasa ar tue..adat jadi pengantin kan..

malam tue..
kami wat bbq tuk makan2 famili yg tinggal..
idea nie dtg spontan dr saya..
dok lepak2 pas abis basuh pinggan..
saya pau sepupu saya rm20 sorg wat modal beli brg..
nk jadikan cite, 6 org sudi sponser dlm ms 5 minit..
tukang beli brg saya..tukang perap bahan abg long saya..
tukang bako bahan nie sumer..
menantu acik saya..yg baru + lam..hua3..kena buli..

ohh..pewut cam org ngandung!
amen..cpt2 ar saya ngandung ek..
doakan saya..

esoknya..5 jun
majlis menyambut menantu diumah redza..
adik saya bersanding 4 jgk..
erm rezeki dorg ar kan..
makanan yg disajikan adalah ayam golek!
disebabkan kami keluarga dtg..
dpt ar makan sepuasnye ayam yg digolek2 tue kan..hi3.

saya bersama ayah pengantin pompuan..
nie ar pak acik saya..
garang woo..jgn main2 ngan dia..
mau dipijak jer org yg kaco famili dia..
tp sbnrnye..
dia adalah bapa yg penyayang n baik hati!

tahniah buat redza n nadia..
kami doakan moga kowg bahagia hingga akhir hayat..

buat redza! ko jaga adik aku nie bebaik ek..
dia nie muda remaja lagi..br 21 thn..
tp sbb ko ajak dia nikah cpt..
tue yg dia gedik nak kawen tuh..hua3..

p/s: pas nie kalu jmp..pggl ina sajok ek..
      walau aku pangkat kakak..
      tapi aku lg muda dr ko..hua3..

No comments: