14 June, 2011

bila cuti sek (part 2)


bile cuti sek nie..saya ajak mak n abah ddk kat umah saya..malam rabu tue..adik saya call dr kedah..
katanya anak dia yg baru lahir..faris..masuk hospital sbb tersedak susu..ms tgh bf,faris terbatuk2..pas puas dorg tepuk2 blakang faris..masih x ada respon yg baik..sbb tue dorg bergegas bwk faris gie
hospital..

mak mmg x senang ddk malam tue..abah pon risau jer..bsoknye..saya masuk keje cam biasa..tetiba rasa nak amik cuti plak..call en pjul mtk izin nak larik gie kedah..en pjul izinkan tp dia x bleh nak join..saya x kisah..iallah mampu drive sesorg..

kami sampai dihospital alor setar..lagi 5 min b4 waktu melawat abis..saya laju2 menuju ke wad..tapi kami dihalang oleh pengawal..mak saya dh nangis2 sbb x dpt jmp cucu..biler dah kelam kabut kt pintu wad tue..pengawal tue pon bagi kami lawat faris..
faris dalam pemerhatian rapi pakar kanak2..ditempatkan di wad kritikal..saya sedih tgk anak buah saya..nafas dia tersekat2..ada bunyi jgk ckit2..wayar berselirat sana sini.. ;(adik ipar saya kata..ada ketulan susu dlm paru2 dia..doc tgh usahakan tuk 'pecahkan' ketulan susu tue..

setelah 3 hari di hospital..faris dh bleh kuar hospital n doc sahkan faris dh sembuh..sgt sronok tgk dia nangis2 mtk susu sbb lapo..tue tandanya dia dh ok..anak buah saya nie pandai berborak..sronok layan dia borak n ketawa..wah! mak long windu ngan faris!

No comments: