07 June, 2011

tepuk kalu x bunyi?

Saya tertarik ngan topik segmen hot chat di hotFM pagi nie.. berbicara tentang tepuk sebelah tangan..
sealan paul pon ada share cite..
bertepuk sebelah tgn ms dia kat U dl..
mmg sedih kan..
biler org yg kita suka..
x balas plak suka nya pada kita..

saya jgk teringin nak share cite..
bertepuk sebelah tgn neh..
ms saya sek dl..
citenye bermula ms saya darjah 4..
saya mmg minat giler ngan sorg mamat nie..
ms tue dia darjah 5..kelas dia sebelah ngan kelas saya..
org dia biasa2 jer..tapi dia mmg pandai..
slalu jgk ar saya curik2 tgk dia..
kat tepi kelas..ms rehat n dlm bas nk gie sek..

nak sedapkan cite..
satu hari..
kami n beberapa kwn lain tertinggal bas..
menapaklah kami blk umah reramai..
dr sg plong ke bndr br sg buloh!
giler jauh saya rasa..
tgh2 jalan tue..dia offer nk bwkkn beg saya..
bermula hari itulah..
saya mula suka secara serius ngan dia..


masa berlalu ngan pantas..
darjah 5 saya tukar sek baru..
dia masih di sek lama jgk..
walau x satu sek..umah kami x jauh..
slalu jgk ar saya terserempak ngan dia..
ms gie kedai,main ptg2 kat tmn..
setiap kali jmp..sure ar saya malu abiskan..
tapi dia rileks sajok..senyum2..
satu ptg tue..
ms saya main2 ngan kwn2 kt tmn..
dia dtg n bwk satu beg n bagi pada saya..
dpt jer beg tue..saya laju2 blk umah..
x nyabor nak tgk apa yg dia bagi..
dlm beg tue..ada 4 set soklan upsr..
nota2..buku latih tubi..
dan sekeping kad..
wish gud luck pd saya yg nak amik upsr..

wah! mmg giler bayang ar kan..
feeling boypren bagi surat cinta..ha3..
trus rajin2 blajo..hi3..
alhamduillah..saya dpt 3A 1B ms tue..
mamat nie plak score 4A..

ms kt sek men..ms form 2..
kami dpt sekelas!
dia sek pagi then saya plak sek ptg..
siap kongsi meja lagik..ha3..
mmg giler poyo ar masa tue..
sggp dtg awal..skip jaga pagar sek..
(saya dl pengawas sek)
sbb nak tgk muka dia ms kuar kelas..
 
ms kita sek2 dl..
kan kita balut meja kita ngan kertas pembalut..
then letak plastic..cover meja tue..
setiap hari..
saya akan tunggu nota yg dia selit kt meja tue..
msk2 kelas jer..
trus baca nota yg dia tgglkan tuk saya..
saya baca nota tue ngan kwn baik saya..kamarul adura..
dia ar yg simpan sumer nota2 tue..
saya takut kantoi..malu weh..
saya pengawas tegar ms tue..
giler2 ikot disiplin punye..hua3..
 
sumer kenangan indah itu berlalu..
ms dia dpt msk mrsm..
dia mmg student yg bijak..
ms PMR,dia dpt 8A..
one of best student kt sek saya..
hari terakhir..
dia bagi saya satu beg lagik..
mcm 3 thn lps jgk..set soklan pmr..buku latih tubi..
dan nota2 dia jgk..x lupa sekeping kad..
tp kali nie..kad itu bukan sekadar wish gud luck..
tp tertulis jgk kata2 yg saya igt smp kini..
yg pasti..kata2 itu bagi satu penangan pd saya..
sedarlah saya kini,setelah bertahun2..
saya hanya bertepuk sebelah tangan..tidak bersahut rupanya..
sbb frust,saya dpt 2A 6B sajok ms pmr..hu3..
 
itu sumer jadi kenangan pada saya..
kenangan cinta monyet saya yg x jadi..
khabarnya kini..dia dah jadi jurutera..
dah kawin pon..ngan rakan se mrsm dia..
famili dia pon dh pindah..
x berpeluang ar saya nak jmp dia lagik.. ;(
 
selepas cerita tepuk sebelah tangan itu..
saya mmg x berani nak minat ngan sape2 pon..
takot kecewa lagik..
walau ms sek dl ada yg ckp saya minat ngan si polan2..
saya wat bodo jer..
saya igt lagik..ms camping pengawas kt pahang dl..
saya smp kena kaunseling suh lupakan si polan tue..
melukut di tepi gantang ar..saya x padan ngan dia ar..
saya cuma jadi rakan waktu sedih dia ar..mcm2 lagik..
saya diamkan sajok..
dalam hati berkata2..apa ar yg cikgu nie repekkan.. 
bukan saya yg suka ngan si polan tue cikgu! tp kwn saya!
si polan itu x menepati citarasa saya..hua3..
giler demand ko!
 
sebagaimana yg tersurat kini..
saya bahagia bersama boypren pertama saya..
biler boypren saya mula bertepuk tangan..
saya x menghampakan dia..
sbb saya dah rasa peritnya tepukan x bersahut..
secara kebetulan..
nama dorg pon seakan2..
biler dah lama2 kwn..saya br perasan..
muka dorg pon ada iras2 jgk..
sama2 ada jerawat batu..hua3..
 
tersenyum sndr saya..
saya berkawan..bersahabat baik..
bercouple..bertunang..
dan kini bersuamikan..
dengan insan yg saya kenal 10 thn dl..
insan yg sama2 bukan hanya bertepuk..
tapi jgk bertampar manja ngan saya..
luv u much mohd faizul bin mhd pauzi!

No comments: