03 June, 2011

bila saya menghilang..


















bila saya menghilang..
maknanya saya tgh outstation..
org keje odit neh..
kalu x out station,x de keje ar gamaknya kan..hua3..
keje luar kali nie mmg bosan giler!
lappy saya rosak..
bwk PI merata pon x guna gak kan..
oleh itu terbantutlah segala aktiviti tenet saya..

petang2 pas abis keje odit..
saya wat part time ukur jalan kt pekan kuala kubu..
dr satu kedai ke satu kedai saya jelajah..
x beli apa pon..
sajer nengok2 kedai2 kt pekan neh..
yg bagusnye pekan kuala kubu bharu nie..
mcm2 ada..bank,tnb,tm,imegresen..
sumer tmpt dkt2..
kira one stop centre..

kedai makan pon byk gak..
merasa ar jgk mkn mcm2 makanan yg sedap..
paling melekat di hati adalah soto kkb..
mmg melatop ar rasa dia!
org kat cnie bukak kedai sbb pandai masak..
x mcm kat shah alam tue..
bukak kedai makan sbb ada duit..
sedap x sedap,blakang kira..
janji income masyuk sbb ramai student..

yang pasti kat cnie byk pokok..
udara sgt segar n nyaman..
pepagi bangun tido..
bukak tingkap..
amik ko! pemandangan bukit yg sgt cantik..
best giler ddk cnie..aman sajok..
tp hanya tuk 5 hari sajalah..
mau mati kutu kalu menetap trus kat cnie..
pas kul 8 mlm..x de pape aktiviti dah..blurrrrr..
saya x nafikan..
keje cam kitorg nie undang resah pd auditi..
walau hari2 dok borak2..makan sesama..
kata sronok kami dtg..kira cam dialu-alukan..
pd dlm hati dorg..
dok berkira2 hari..
biler ar kitorg nak blah kan..
sudah2 ar selak2 fail keje dorg kan..
paham sgt kata hati dorg..
sbb saya dl pon slalu kena odit gak..

saya sronok ngan keje saya skrg..
saya jmp mcm2 jenis org..
mcm2 jenis ragam..
yg syoknye..
saya bleh tau serba sedikit bidang tugas auidti..
kira ada modal ar jgk biler nak berborak ngan org nnt..

kdg2 tue..
ada auditi yg serah diri siap2 sblm diaudit..
dah ngaku salah sblm saya smpt usik fail dia..hi3..
ada jgk yg berlagak sombong..
kata keje dia perfect! x perlu org cam saya nk check..
saya bukan carik salah org..
apatah lagi mengaibkan org..
saya dan kwn2 cuba ingin membantu..
kdg2 kita x sedar apa yg kita wat tue salah kan..
apa salahnya kita sama2 belajar..
tuk kepentingan jabatan..btul x?

yg paling saya suka ngan keje saya nie..
saya dpt beri tunjuk ajar pd rakan2 auditi..
dan secara x langsung..
saya dpt wujudkan jaringan komuniti ngan dorg..
saya mmg sgt2 mau jd cikgu..
mgkn belum ada rezeki lagi..
ngan cara in direct training neh..
tercapai ar ckit hajat saya nk jd cikgu kan..

apapon keje yg kita lakukan..
tujuannya adalah satu..
mencari rezeki halal di bumi Allah swt..
yg penting hati kena ikhlas..
x mangharapkan balasan..
itu sajer ceramah saya tuk arie nie..
sekian..

No comments: