10 May, 2012

diduga lagi..

Dah lama saya x sakit pewut giler2 biler dtg bulan..buat sekian kalinya..sakit itu menjelma kembali..ohh saya tabah ngan dugaan itu dan dpt MC smp 2 hari ;)  dan selama itulah en somi tabah jaga pn isteri yg super ngada2 biler sakit..isnin kena amik EL semata2 x sanggup tinggalkan saya sensowg kt umah..mau lepak di umah mak mahupun MIL mmg x mau ar saya..kalu sakit,saya selesa tuk tidooo dan berehat sesaja..

Dan secara kebetulan plak,en somi ada appointment ngan pakar kulit selasa tue..pagi itu,saya sakit pewut lagi dan lagi dan lagi..bergegas en somi refer blk pd klinik sebelumnya..pas saya dpt injection,kami berdua grk ke SDMC plak..dlm sakit2 tue,saya gagahkan jugak teman en somi yg rabun jalan ke sana..angin sebu dr pewut pon rasa cm nak meletop biler en somi ckp:

"ohhh..sepital nie ker? kita penah gie sini kan lawat bijan? (sahabat uitm kami)..bukan nama sepital nie SJMC ker? "  

antara dialog lazin en somi biler dh berkali2 ke sesuatu tempat tp x reti2 nak ingat jalan..sbg isteri yg memahami,saya layankan sajok sengal yg satu en somi neh..hi3..

Menunggu jmp doc lebih 3 jam..disogok ngan kerusi yg empuk..tv 32" merata2 ngan pelbagai channel plus org x ramai..3 jam itu dirasakan cepat sajok berlalu..dan saya pon smp tertido2 kt ctue + bleh layan subway kt basement floor..cuba kalu gie sepital gomen,beria2 org kutuk kan..lembab ar,x pro ar..makan gaji buta ar..sedeh weh kalu kwn2 komen gnie..syukurlah gomen kita masih provide service yg free pd rakyat.. ;(

Prosedur sama cam sepital gomen gak..tggu berjam dpt jmp doc tetap cuma 10 min..check apa yg patut trus bg slip ubat then claim ubat kt kaunter farmasi dan inilah ubat yg dibekalkan utk satu minggu..dan bersyukur jgk sbb x yah bayo..biar pengurus kew opiz en somi penin pale nak cari duit bayo bil2 sepital nie..hi3..
yes! utk satu minggu yer kawan2! sila mabuk ubat pas nie ek en somi..

Nota buku lali: Moga Allah swt kurniakan kesihatan yg baik buat kami suami isteri..amen

No comments: