11 May, 2012

Seharian di Terengganu..

Saya dapat cuti 5 hari..dan cuti 5 hari itu saya gunakan tuk balik ke kampung..mama mertua saya sakit..hampir 2 wik mama abah mertua saya ddk kt kg..mereka cuba perubatan tradisional utk pulihkan kesihatan mama..dan skrg,mama sudah beransur pulih..alhamduillah.. ;)

Kami bertolak balik ke kelantan arie jummat tue..kali nie kami blk ngan abe ngoh (cousin en somi) dan danial (anak buah en somi)..plan asal nak ke t'ganu kg saya terpaksa ditunda dl ar gtue..pagi sabtu tepat jam 7.30pg,kami selamat smp ke pasir mas..erm balik kg kali nie mmg x de pape xtvt yg dirancang cam slalu sbb mama kan x chat..so,lepak kt umah sajok..dan en somi pon dok berlingkor dr pagi membwk ke ptg langsung ke malam..tido sajok..

Malam tue,x semena2 en somi ajak balik ke t'ganu..sekali lagi plan kami diubah..cadangnya saya nak blk t'ganu ptg isnin then trus ke Klang arie rabu itu..tp x jadi plak..abah mtk kami blk sesama ke Klang pagi selasa..x de sape nak tlg jagakan mama sepjg perjalanan nnt..okeh! saya ikot sajok then pkul 2pg tue,umah atok bergegar kjap terkejut kami laki bini tetiba sajok balik.. ;)
Pagi tue kami bgn2 tido sajok trus sarapan dan kuar gie brg2 yg dipesan oleh mama saya..tmpt pertama di tuju,haruslah kedai kepok lekor tok beng! mmg lama giler menunggu..dan trus menunggu smp saya rasa bosan lalu ajak en somi jalan2 di sekitar airport sultan mahmud..
Dalam dok ralit berjalan tue,terjumpa plak satu gerai nie yg hidangkan makanan peberet saya masa kecik2 dl..sotong celup tepung! mama saya suka masak goreng2 gnie dl..selain sotong,saya suka jgk makan ikan kembung yg kecik2 celup tepung..tapi sejak sumer rege dah naik nie,makan cucur bawang jer sudah ar..hi3..
 Antara yang dihidangkan..panas2 lagi nie..macam2 ada dan sumer saya suka!
 ohh dasar pelahap..x smpt nengok kiri kanan dah..hi3..

Pas puas jalan2 dan kekenyangan makan sumer yg celup2 tepung nie,kami kembali blk ke gerai kepok lekor dan sambung menunggu giliran kami..dari plan nak beli rm40 jer,trus lonjak 2x ganda beli kepok lekor..x pe,bleh wat buah tgn utk kak tie ngan abg ngah di kelantan jgk nnt..

Dr seberang takir kami ke pasar payang plak..misi utama adalah utk beli ikan bilis dan jgk mau merembat sepasang dua baju batek..saya cuma ada 3 helai baju kurung batek (yg masih muat dibadan) tuk pakai setiap khamis..rezeki tunggakan kenaikan gaji jgk nie kan.. pas sketsa tawar menawar harga ngan bantuan mc nor, mak cik saya yg dh memboyot tunggu hari nak beranak jer tu..dpt ar saya beli 2 psg batek.. ;)
Ptg tue tergerak hati plak nk ke pantai batu burok..dan best gak kali nie sbb ada terengganu world jetrace challenge 2012..mmg meriah ar kt tepi pantai ngan org yg berpusu2 nengok game tue..sambil2 tue saya cuci mata nengok gerai2 jualan..cuci mata jer..hi3..
Saya jmp sahabat lama ms kt sek dl! huda dtg bercuti ngan famili dia ke t'ganu..ya allah! sgt terkejut biler huda cuit saya! terlepas windu dendam selama nie..anak dia sgt comel! x leh kaco ms tue sbb sedang lena tido dlm stroller..kalu x,mau chic ina nie geget2 pipi dia yg tembam tue..kami berborak sgt smp lupa akan laki msg2 kjap..dan saya abadikan kenangan itu di sini.. ;)

Pas penat berjalan seharian,br kami reti nak blk umah atok..mandi2..siap2 then trus gie makan malam ngan ayah/mak uda saya..dorg berdua sajok sbb cousin saya fatin masih di uitm dungun (congrat darl 4 da' convo on 19 Mei) dan aiman plak wat keje part time kt Tutti Fruity..wah! KT dah ada TF ar..tajuk N3 nie pon dh jelaskan sehari di t'ganu..pas layan TF dan jmp aiman,kami trus pulang semula ke Pasir Mas malam tue jgk! ohh..serius x puas ddk kt cnie..atok pon sedeh jer biler kami grk blk ke k'tan malam tue..sekian..

sekian? senangnya ko close entry kan..hi3

1 comment:

wanie amerie said...

dahsyat ye along, beli kopok lekor pun bg nombor camtu..canggih2..hehe