14 May, 2012

mari mandi wap dan berbekam

Masa balik ke k'tan arie tue,mama try rawatan mandi wap dgn herba tradisional..x jauh pon dr umah tok mek..kat umah tok nik nie ada ditempatkan 3 buah bilik bertutup tuk kita mandi wap nie..ala2 cam sauna jgk ar cuma bau dia kuat ngan bau herba..saya temankan mama kali nie..sblm nie abah yg temankan..mula2 masuk tue,rileks kjap..x smp 2 minit,saya trus kuar..dan masuk balik then kuar balik sbb x tahan ngan wap panas dia..hi3..
Alih2 saya kuarkan kepale cam gnie jer..x leh pejam mata sbb nanti penin pale plak..cam nak pitam pon ada gak rasanye.. ;)
Pas kami mandi wap tue,saya n en somi cuba wat rawatan bekam jgk..jgn terkejut,satu point cuma RM5 sajok! murah kan..bleh wat banyak2..
En somi wat 11 point,dia mmg d h lama nak wat rawatan bekam nie cuma rege kt KL nie agaklah tinggi..x kan nak wat satu point jer kan..mana nak rasa kesan dia..mula2 ms pam tue,rasa cm perit sgt kulit nie..pas tue dia akan cucuk ngan jarum halus kulit kita yg telah di pam sblm dia pam kali ke dua tuk kuarkan darah2 kotor.. 
Proses bekam telah bermula..darah kotor dh mula berkumpul di kwsn nie..amik masa jgk sumer darah kotor nie nak di kuarkan..
 Dan ini adalah hasilnye..cam jeli pon ada gak..darah kotor yg pekat dan likat..
Saya pon cuba jgk rawatan nie,saya wat 6 point tuk bahagian atas belakang badan..kesan dr rawatan nie,badan kami lenguh2 dan rasa cm letih sbb dah mandi wap + berbekam..bangun jer dr tido,badan rasa ringan dan kebah2 sumer hilang..erm,pas nie bleh cuba rawatan tradisional nie lg setiap kali blk ke k'tan..



No comments: