11 June, 2012

Awish - Klinik Gigi

Saya pon dah lupa camner awish bleh terjebak ikot saya gie keje luar arie tue..mujur sehari jer kan..kalu berhari2,naya jgk ar nak sorok awish nie..pagi tue saya bersarapan dulu ngan org2 pejabat auditi..en somi msk keje pkul 10pg so,awish pon tmpg bgn lewat jgk ar..anta en somi gie keje,layan breakfast dl kt kantin dia then cpt2 gie klinik gigi tuk wat keje odit..

Sampai jer kt klinik,org yg saya nak jumpa bleh plak cuti! adeh,tau ar kan cuti sekolah..sumer pakat2 amik cuti..hu3..tepon org sana sini..dorg janjikan ada pegawai lain yg akan take over..tunggu punya tunggu..kelibatnya x jgk muncul2..api kemarahan plak yg membara dlm hati neh..geram seh!
Jururawat pergigian yg jaga kaunter tue pon takut2 jer tgk muka saya yg dah start menyinga..dia nmpk awish yg leka main game kt tepon..dtg kt saya then beramah mesra plak..ikotkan hati nie,malas nak layan..tp biler dia dtg cara baik..x kan saya nak lempang dia laju2 plak kan..dia cadangkan saya bagi awish wat pemeriksaan gigi..sementara tggu pegawai yg x smp2 tue..okeh! trus sejuk hati saya..

Niat saya mmg nak wat cm tue gak..cuma saya nak wat kt klinik utama yg saya tgh odit tue ar..klinik yg saya pegi nie klinik cawangan dia..mujur saya ada gambo mykid awish..bayar rm1 then trus ikot awish wat pemeriksaan gigi..
Mamat nie muka kental tapi hati berkebun tamannye..penakut! asal nmpk JP hulur besi tajam ke mulut dia,trus pakat ketap mulut..mata berair nak nangis..nafas sekat2 dah cam org nak sembeleh dia..hua3..biler saya ugut nak kuar dr ctue,br dia bukak mulut dia..suh JP cpt2 check gigi dia..hi3..
Alhamduillah sumernye ok..ada 2 batang gigi susu yg nak cabut tp akar dia masih kuat..kena slalu goyangkan gigi supaya senang nak cabut nanti..JP x berani nak cabut skrg sbb kena bius dl kan..br bleh cabut gigi tue..tapi mengenangkan awish nie tgk besi tajam pon dh melalak,nie kan plak nak cabot gigi! oleh itu,biar gigi tue cabut sndr.. ;)
Poyo makan sup sajok..sedangkan ko dah melantak sepinggan nasi goreng..mcm2 ar si awish nie..

No comments: