09 June, 2012

keje luar - makan lebih

Rutin keje saya kena kuar wat odit..kalu ddk kt opiz jer..bahasa mudahnya saya x de keje ar..hi3..dan slalunya kerja luar saya akan dipenuhi dgn acara makan..saya suka ngorat abg driver suh bwk saya gie jelajah ke gerai2 makan yg sedap kt daerah saya keje luar tue..sambil makan..sambil borak2 kosong2 then korek2 ckit isu odit..senang keje saya x yah sesusah nak korek fail2 berlambak tue sumer..okeh! jangan tiru cara mudah saya nak siapkan keje..ha3.. 

Kali ini keje luar saya sgttttt ar DEKAT ngan umah..wat pengauditan di sekitar klang sajok..walau saya tinggal berdekatan, saya x penah pon jejak tempat2 makan nie sumer..

  • Mee Kari Ayam Goreng tepi sungai..lokasinye mmg betul2 tepi sungai klang tue..x salah saya berhadapan ngan jabatan kejuruteraan majlis perbandaran klang..mee kari dia mmg umphh! sedap serasi ngan kuah karinya..x pedas sgt tetapi mmg best biler makan ngan ayam goreng yg garing..khamis lepas saya ajak en somi ke sini waktu lunch,tapi sygnya dh licin..mee kari nie dorg hidang tuk makan pagi sajok.. ;)
  • Tauhu goreng sumbat..yer ker nama kueh nie? gtue ar yg dorg bgtau saya..tauhu yg disumbat dgn isi ayam yg digaul bersama sayur campur then goreng sajok..ceh! cara buat nmpk senang tp belum tentu sedap cam saya makan nie..ha3..sowi saya x tau dorg beli kat mana kueh nie..la3..

 
  • Nasi Telur Berlada..gerai nie kat kg kuantan klang..telur goreng cincang yg digaul bersama ayam/daging/seafood ngan cili giling..rasa mmg terangkat ar! saya pon pertama kali cuba resepi nie..mmg layan ar!
  • 

No comments: