10 June, 2012

Claypot Asam Pedas Andak



Semalam saya dh cite pasal nasi telur berlada kan..arie nie saya nak share pengalaman dtg kali ke2 ke sini ngan en somi..saya kan minah kecoh..sumer saya nak cite ngan en somi..saja kasi gempak mau bakar2 en somi yg sgt jarang nak jelajah cari tmpt makan baru nie..balik2 makan nasi kari kat langkapuri tue sajok! la3..
Okeh..kat cnie ada wifi free..nak yg laju? pakai P1 sndr kt umah..la3..saya pegi malam..sejuk ar ckit kan suasananya..ms gie keje luar arie tue,ms makan tgh hari..hazab nak abiskan makan sbb panas ms tue..padan plak atap zink,mmg bersauna ar saya masa tue kan..

Bagi saya tmpt dia unik jgk ar..guna laman rumah kg wat gerai makan..rasa cm gie makan kndr kawen kt kg pon ada..rumah kayu lama ngan laman depan yg luas..ms tggu makanan nie,leka ar dok berborak ngan en somi psl kenangan ms kecik2 blk kg dl..en somi merasa ar tgk umah nenek dia berdinding dan beratapkan daun rumbia..sejuk jer umah ms tue..umah nenek saya? umah kayu zaman dulu2 tue jgk ar..x merasa berdaun2 rumbia nie..nenek saya kaya ckit dr nenek en somi..hua3..

Saya order nasi goreng telor berlada melatop ( ada ayam/daging/seafood) then en somi plak order nasi goreng telor berlada ayam..sila perhatikan bersungguh2 akan kegunungan nasi goreng itu..sumpah nak muntah kalu dpt abiskan sumernye..dorg tanam padi sndr ker? giler byk nasi yg dorg bagi kt kami..lauk pon byk giler..dah mcm mkn nasi arab plak gayanya..satu pinggan bleh makan dua org..
Apa sengih2? makan sepinggan pon x abis..ang kata ang terar!! ha3..

No comments: