11 June, 2012

check up lg..

Khamis lps saya ada temujanji ngan pakar gyne kat HTAR..gambo nie en somi snap curik2..oleh itu abaikan keadaan saya yg separa ngandung tue..ms nie saya cuak sgt okeh..tekanan darah saya adalah sgt tinggi! saya x pasti nape ar saya sgt takut masa nie..berkali2 staffnurse suh saya rehat kjap..kuar masuk x jgk turun2 tekanan darah saya..at last,dorg bgtau jer ngan doc..x larat nak suh saya tguu2 dah..
Segalanya berjalan lancar..private part saya diseluk tuk pastikan ada bengkak ker x? sakit? x yah cite tentang kesakitan itu..pas wat pemeriksaan secara manual tue,dorg wat ultrasound plak..rasa cm dirobek2 pon ada ms nie..dorg nak pastikan cycst saya tue betul2 dah kecut/ x ada..pakar gyne tue beri penerangan ringkas tentang perkembangan sakit saya nie..dlm menahan kesakitan,saya iya kan ajer apa yg dr tue ckp..sbnrnye saya blur ms tue..hu3..

Biler peg perubatan bg penerangan yg detail pd en somi,br ar saya semangat nak tanye mcm2 ngan dr aida nie..dia terangkan pd kami ngan penuh kesabaran..ye ar,saya tanye soklan mcm kali pertama jmp ngan dr kan tentang sakit saya nie..cm org x abis study gamaknye..

Cycst saya tue dah kecut/mgkn x kelihatan lg dah dlm rahim saya..oleh itu,saya x perlu wat pembedahan..cuma dorg akan wat rawatan susulan setiap 3 bln pas nie sbb saya masih mengalami sakit yg amat sgt setiap kali dtg bulan..tanda2 yg sgt dekat ngan simpton endrometriosis nie..pas sakit saya hilang,saya akan wat rawatan penyuburan plak pas nie..apa2 pon kita tggu lg 3 bulan..moga semuanya berjalan lancar..amen..
Ubat tahan sakit yg saya perlu ambil tuk 3 bulan nie..jadual period saya tuk doktor monitor hormon saya..dan juga MC yg ke 3 utk minggu ini.. ;)
jumpa lagi pada 06.09.2012

No comments: