rakan2 saya

06 June, 2012

Indahnya Kampungku

Mak saya org negeri sembilan..kalu takat gulai masak lemak cili api tue,hujung lidah nie saya dh tau sedap ker x..hua3..giler belagak! bukan apa,tue ar lauk yg sering mak saya masak..x jemu2 weh.. rileks jer mak dok ulang tayang gulai nie arie2..ohh skrg saya windu nak makan masakan mak lg.. ;)

Setiap kali blk kg..saya pasti x miz kan diri layan cendol + rojak pilah! kalu dl wat operasi ini bersama adik2 dan sekarang en somi jadi mangsa! Sedap jgk cendol kt cnie..slalu tue,saya selamba abiskan 2 mangkuk..hu3..
Saya sbnrnye buhsan yg amat ddk kt umah jer..coverage tepon x de..line tb plak hampeh..kalu adik2 saya x blk sekali,sunyi sepi jer ar umah mak ngah tue..Sbb tue ar saya suka jalan2 kat pekan pilah nie..walau x de apa pon yg best sgt..saya just jalan jer kt cnie tgk bangunan lama..Lain plak ngan en somi..dia sgt suka ddk kt umah..layan mak ngah borak2 cite pasal adat pepatih..yg paling dia suka adalah lepak kt beranda umah sambil layan angin kipas yg berderu2 itu..sejuk nyaman katanya..sedap tido!  
Kowg makan tapai x? x kira tapai pape pon..saya x berani nak makan walau secubit..mak saya kan ada lelah..pernah nengok mak lelah sesgt pas makan tapai pulut..trus cam fobia nak merasa tapai gak..sbb saya pon ada lelah jgk cam mak.. ;)
Lily yg rajin melayan mak n abah berborak..sronok dtg kndr kawen abg lily nie..cer tgk lauk pauk yg dorg hidangkan kt kami..giler banyak! nie ar rezeki org dtg kndr lewat ngan pesanan "simpankan lauk tuk kami" hi3..
Pertama kali saya jejakkan kaki kt umah acik talib nie..blk kg kali nie saya layan jer permintaan mak nak berjalan2 jmp sedara mara..sblm tue kami dh smp umah adik mak kt pertang..smpt ar jgk lepak semalaman..acik talib cite pengalaman dia ke labuan..wah! tetiba gatal tangan nak cr tiket gie sana sbb abg sepupu saya kini di labuan! yeah!!
Bermanjaan ngan abg sepupu..kenkonon teringin sgt nak minum air kelapa pandan..bajet ko tgh ngandung lah yer yana oii..setandan okeh abg saya kopekan buahnye..amik ko! kembung pewut saya minum air kelapa pandan..hi3..
bestnye balik kampung - bab makan jer ar yg best! la3..

2 comments:

CT said...

Owh! Yana org N9 ke? Akk rasa mcm kat Kuala Pilahkan? Biasa kesitu dulu masa anak study kat Uitm Kola Pilah...cantik ciri2 bangunan tuh...

yaNa said...

a'ah kak..susur galur owg N9 belah mak..hi3..

sronok akak kan..sambil anta anak ke uitm,bleh jalan2 tgk negeri org.. ;)