08 July, 2010

bila kami bercuti (day 1)


percutian ini dirancang dlm masa yg sgt singkat..
hanya sebulan dr tarikh kami bercuti..
kita hanya merancang..tuhan yg menentukan..
janji kami nak bercuti ber4..
saya..ira..sue..lin..
namun..
lin x dpt join kami last minit..
so,kak siah ganti tmptnye..
kami bertolak dr KL mlm jumaat tue..
bertolak dr KL kul 12 t/mlm then smp KT 6pg..
berehat lepaskan lelah kjap..
kul 12 t/hari..kami grk ke kelantan..
sblm tue saya beli kepok lekor n coklat..
buah tgn buat adik2 dik'tan..

saya smp dikelantan hampir jam 4 ptg..
sbb saya singgah umah ayah mud di setiu dl..
pg umah kak tie di pasir mas..makan2 jap then trus ke rantau pjg..
persinggahan sopping pertama!
sgt hepi tgk aina n aiman sopping..
aina beli sepsg baju..aiman plak mainan robot..
tuk aidil dan ejul saya belikan mainan jgk..

dr rantau pjg..saya trus ke sg pinang..umah abg ngah..
saya smp umah abg ngah dah maghrib..
kena kejar masa..byk tmpt yg kami nak pegi..
kami lepak2 lepaskan lelah..
sembang pjg2 ngan kak ngah..
lepas kenyang mkn mee kari yg sedap itu..
saya mtk izin tuk pulang..
aina n aiman dah penat..bsok nak sek..

kami ber4 pon agak penat jgk..
tp masa kami agak terhad..
pas mandi2 then rehat kjap..
kami trus ke wakaf che yeh!
agak byk jgk brg yg kami borong..hi3..
paling syok dpt beli tudung yg murah2!
ternyata harganye sgt berbeza dr KL..

pas berjalan2 di wakaf che yeh..
kami ronda sekitar bandar kota bharu..
sunyi sepi..
itu gambaran tepat yg bleh saya berikan..
x byk kedai yg bukak pd jam 2 pagi..
dah puas jalan2..tgk tmpt menarik di bndr KB..
kami pon balik ke pasir mas..
tido kami sgt lena malam itu..

No comments: