22 July, 2010

hepi besday zaim - 21 julai / hepi besday abah - 15 julai

sambutan pertama
hepi besday zaim - 21 julai
place: pizza hut kota damansara

sejak usia zaim 5 thn..
sejak arwah uminye pergi..
tinggalkan zaim sorg bersama ayahnye..abg sepupu saya..
abah n mak saya yg jaganye..
abg sepupu saya..abg alang keje kapal..
dilaut 9 bulan di darat 3 bulan..

zaim : atuk : wan : alya'

saya x nafikan sukar nak jaga anak yatim..
mak saya laluinye ngan tabah..
bukan apa..kita kena pandai main peranan jaga mrk..
mrk lebih sensitif..mudah terasa..kuat memberontak..

nak marah lebih2 x elok..nak ajar lembut2 nnt naik lemak..
sumernye berdiplomasi..berpada2 dlm ketegasan..
lama kelamaan..masalah itu dpt mak saya atasi..
walau bukan sepenuhnye..

anak buah saya nie bijak..
cemerlang dlm pelajaran..
saya sgt hepi tgk kecemerlangannye..

utk besdaynye kali nie..
zaim request nak makan pizza hut..
saya pakat2 ar ngan sumer sambut besday zaim..
kat pizza hut kota damansara..

x de wajah hepi keriangan..
muka zaim biasa sajer..
x mcm bdk2 seusia dia bila sambut besday..

hanya satu yg dia ucapkan pd saya..
"terima kasih..terima kasih mak long"
sgt sayu meh...hu3..

kebetulan 20hb julai..
besday awish yg ke 6 thn..
dah besar adik saya nie..
mak su nye yg sponser kek besday awish..
wat sambutan keluarga di umah..
bukan apa..sajer nak hepikan adik2..

tapi..
ms dtg cnie..
awish ar yg paling hepi..
nyanyi lagu besday beria2..
konon2 cam wat sambutan berganda besdaynye..hi3..

alya' yg suka menyelit kat abah..

with mentornye yg sgt kekenyangan..
fokus pada pewut ucu yer..ha3..

kami makan ngan hepinye..
mmg syok tgk zaim makan..
bertambah2..mmg betul2 dia makan..
puas hati saya (+ en tam) belanja..
masa byr saya bagi rm200.00..bakinye rm0.75 sen sajer..
mmg berbaloi2..ha3
--------------------------------------------------------
sambutan ke dua
hepi besday abah ke 58 thn - 15 julai
place: restoran tom yam jalan kundang

bestnye sambutan besday abah kali ini..
adik tengah saya yg belanja!
sangat jarang weh dia nak sponser..
ha3..
apa lagi kami sumer order ngan lahapnye..hi3..

peminat messi nie mmg suka interprem..
dia sgt suka ddk bersebelahan mak n abah saya..
pas tue ngaku yg mak abah sayang dia lebih..
huh! x kose akak nak layan cite dongeng ko abe..hi3
saya yg training jadi ibu waja..
sebelah pegang anak..sebelah pegang sudu..
dah ada bb chair..nak jgk ddk kat peha empuk neh..hi3..
kalu ddk diam x pe..nie dok cbuk mengacau..
adik saya nie makin lasak sudah..
x padan ngan kecik..ligat!

tetiba terasa cam ramai adik beradik bila tgk pic nie..hi3..
anak x ramai..menumpang kasih parents saya ngan anak org..
cucu plak jauh..menumpang kasih parents saya ngan cucu org..
tapi..
saya tau mak n abah saya sgt hepi..
dikelilingi kami..anak2 yg syg mak n abah..

No comments: