11 January, 2013

Besday Kami - Along Pak Tam

Silalah muntah hijau nengok gamba kek byk2 minggu nie ek..hi3..kali nie kenangan sambut besday kami laki bini plak..sedia maklum..saya sudah berusia 30 thn kini..30 thn? ohhhh tida perkataan sweet 20 lagik pas nie..hi3..Alhamduillah..saya bersyukur apa yg Allah swt pinjamkan pada saya sepanjang usia 20an ini..saya berjaya peroleh diploma perakaunan,ijazah perakaunan,dpt keje jadi pegawai akaun,pembantu tadbir kewangan..dan kini pen juruaudit..(biler nak larik dr akaun neh)hi3..saya juga telah bertukar2 status diri..dari single-couple-engagged-kawen..dlm masa 10 nie jer sumer saya wat! wah..hebat..beria ko marliana..cuma saya belum dikurniakan cahaya mata lagi..mgkn sbb saya pakai spek..cahaya ke mata dihalang oleh cermin mata saya..okeh! x kelakar..
 
 
Besday saya pada 04 januari lepas..arie jumaat..en somi kena on duty arie sabtu..oleh itu,x de plan nak jenjalan merata sbb br pas blk bercuti kan..x kan nak beria cuti lagik..sesedap rasa ko marliana ek! Malam tue saya nak makan steamboat bersama2 ngan famili saya..tp en somi suh tunda sbb tuan umah nak dtg umah discus hal umah..beria saya okeh..kemas umah bagai sbb org nak dtg..rupa2nye! inilah 'tuan umah' saya tue..anak2 buah en somi sumer dtg serbu umah saya! wish hepi besday..ohh sgt terharu okeh ngan kehadiran mereka..dorg bwk satay ngan ayam kfc..saya plak cuma goreng popia otak2 ngan hot dog jer..halalkan ajer ar kan..sape suh suprise kan chic long..makan jer ar apa yg ada ek..hi3..pas tiup2 lilin..potong kek..makan2 sambil layan MLM mlm tue..mmg besday yg syookkk ar..tq sumer..tq en somi saya..luv u much2!!
 
Jarak besday saya dan en somi hanya 5 hari jer..besday en somi plak jatuh pada 9 Januari..hari keje,hari rabu..so,plan pon wat biasa2 jgk ar kan..ha3..sehari sblm hari kejadian,saya pakat ngan rakan en somi..saya belikan air soya,limau,kek dan mtk opizmate en somi belikan sarapan pagi itu..pada hari kejadian,en somi semangat nak gie keje pada hari pertama usia 31 tahun..keh3..nak dijadikan cite,bleh plak bantai jem depan opiz en somi..ramai ar kwn2 dia yg smp opiz after 9.30 pg..x dpt ar nak nyanyi reramai wish besday kt dia pagi tue..rosak plan saya! mujur ada 2 org staff ngan bos en somi yg smp awal..dorg ar yg menghidupkan suasana pagi tue..tq malina,wawa n en sri also.. ;) 
 
Biler misi pertama hampir gagal tadi..saya wat misi ke dua plak..dimana saya beli siap2 nasi ayam berbungkus2 then anta kt biras saya suh bwkkn blk ke umah mertua mlm tue..kek besday plak saya mtk adik en somi tlg watkan..ptg tue,saya blk keje..en somi sronok bercite yg opiz mate sambut besday dia..borak punye borak,saya hampir terlupa nak blk umah mertua! pkul 9.15mlm br bertolak dr umah then trusss blk pulau..
 
Masa msk umah..en somi rileks jer..mmg jadi kebiasaan kami akan lepak reramai arie rabu..ms nie en somi x prasan lagi..biler abg sulung dia blk,dia wat muka pelik..eh!pas dia sengih sambil pandang2 saya yg dh bwk kek besday dia! ha3.. hepi besday chic ejul!
okeh..penat dah nak taip..bye2! bleh x abis entry gtue jer..gasak!!

No comments: