15 January, 2013

Perginya Tidak Kembali

Sebelum ini saya bercerita tentang pemergian ayah kepada abe,awish dan aliya..saya nk sgt bercerita.. Cuma saya x pasti,adakah patut saya publish cerita ini..org dah pergi kan..yg pasti,kita yg masih ada..teruskan perjalanan dimuka bumi ini..doa2 buat arwah abah mereka x lekang dibibir anak2..alhamduillah..moga mereka jadi anak yg soleh/solehah buat ummi mereka..iallah..
 
Pemergian Abg Dean,mmg kami x sangka..terkejut..sekejap..tergamam kami menerima berita ini..rentetan ceritanya..abg dean jatuh di tempat kerja pada 18 Nov 2012..camner jatuh tue,saya x pasti..kami semua,yes! sumernye ada kat kelantan pada ms kejadian..cuma kebetulan pd malam tue,saya ngan en somi bersama zaim,abe dan awish dalam perjalanan pulang ke KL..kami dpt berita ms kami rehat kat RnR Gua Musang..kami tawakal dan teruskan perjalanan balik ke KL..smp KL jer trus kami ke PPUM..ms nie,abg dean dah x sedar..dlm keadaan koma,dan ditempatkan di unit ICU..abg dean memerlukan pembedahan segere..utk kuarkan darah beku dikepala..dan pembedahan itu berlangsung pada 19 November 2012..esoknye..saya ada audit di bangsar..pas abis keje ptg tue,saya singgah kjap jenguk abg din..wajahnye tenang dan masih koma..saya dikhabarkan,otaknya bengkak namun stabil..
 
 
Perkhabaran awal subuh itu,sungguh saya x terduga..abg dean telah kembali kepada penciptaNya..dlm jam 3.00 pg 21 Nov 2012..masa tue,saya kelam kabut sgt..pada sape saya nak rujuk? mak dan abah masih di kelantan..kak da,kak siah dan keluarga arwah sumernye dihospital..saya dan en somi bersama anak2nye diumah..en somi bleh plak demam panas..berseorangan ar saya ke rumah ketua blok..dr panduan yg mak bagi,saya bergegas ke surau..jumpa ngan ustaz utk maklumkan akan pemergian arwah..
 
Syukur alhamduillah..segalanya berjalan lancar..mmg lancar! jenazah arwah sampai ke surau sebaik sahaja solat subuh berjemaah selesai..perkhabaran dr mulut ke mulut mmg pantas..ramai yg dtg menziarahi arwah buat kali terakhir..arwah mmg ramah dan ramai kawan..dalam jam 10.00 pagi..segalanya selesai,dan arwah telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Bandar Baru Sungai Buluh..ditanah yg sama kedua putera dan puterinya bersemadi sebelum ini..al-fatihah buat arwah Zainuddin bin Muhammad..selagi ada daya,pewaris arwah akan kami sekeluarga jaga semoleknya..iallah.. 

No comments: