10 January, 2013

Besday Najwa dan Aliya

Minggu nie..kita cite pasal celebrete besday jer ar gamaknye..kui2..nie sumer cite2 yg terperap dlm draf neh..adeh! biler ada masa terluang nie..baru ar ada hati nak qada blk n3 yg tertangguh nie sumer.. bukan apa,sekadar kenangan tuk saya di masa hadapan nnt.. ;)
 
Kita mulakan ngan besday najwa..sepupu saya..dia manja ngan mak saya neh..kalu dia malas gie sekolah,gigih mak telefon pujuk,sambil nangis2 (mak saya ratu air mata) suh jgk najwa nie gie sekolah..cair kjap hati bdk nie..minggu depannya..wat perangai balik..keh3..
 
Kebetulan abg najwa..qayyum bersunat..kami nak jgk jengah anak teruna itu..langsung kitowg beli kek besday dan celebrete sesama..alhamduillah..qistina najwa sudah 7 thn kini,walau fizikal dia cam bdk sek darjah 3! yeah..keturunan terisah mmg sihat2 sumernye.. ;) be gud girl tau..x mau nangis2 dah pegi skool.. 

 
Cerita ke dua plak adalah sambutan besday Damia Aliya yg ke 4 tahun..budak kuat majuk yg mak saya jaga dr sebesar tapak tangan kini sebesar itu jgk..x besar mana pon..hi3..besday aliya nie,mok su dia yg gigih sediakan sumernya..prepare dr awal smp ar basuh pinggan..saya cuma dtg bawak kek ngan puding trifle jer..ops! lupa plak..saya ada wat gak guddy beg tuk adik2..tapi lupa ar nak snap pic dia..adeh! x mampu nak berlagak di situ..eceh!
 
 
Kwn2 aliya nie mmg ramai..tersasar jangkaan saya..mujur guddie beg yg saya wat 30 beg tue,ngam2 jer cukupnye..aliya bagi kt kwn2 dia jer..kwn2 abg dia..sila ar nengok jer ek..sbb kowg pon dah besor2 kan..saya belikan jgk satu kek kecik tuk awish..ms besday dia,kita sambut ramadhan..x sempat nak celebrete..nie kira sambutan berganda ar jgk kan..dan saya x sangka..saya rasa org lain juga x sangka..inilah sambutan terakhir besday aliya bersama abah mereka..genap sebulan dr majlis ini,abah mereka telah pergi menghadap penciptaNya..alfatehah..
 


No comments: