01 August, 2011

majlis makan2..


abah saya x chat skrg nie..
abah kena minor stroke..
kwn2..doakan abah saya cpt sembuh yer.. ;)

kita mulakan bicara ngan pic debab anak buah saya..
mohd farish syahmi..

mmg dah lama niat kami nk wat majlis mkn2 nie..
1. sebab saya dh tamat blajo..
2. sebab naik umah baru..
cuma kami x de ms yg cukup sesuai nak wat majlis nie..
kebetulan abah saya jatuh sakit..
so,hidup saya jd kelam kabut ckit..

nak dijadikan cite..
mertua saya 'paksa' jgk wat majlis tue..
sumer saudara belah en somi telah diberitahu..
sedangkan kami mmg x prepare pape pon..
tmbh parah..en somi kena keje wikend tue..

maka,bermulalah sesi kelam kabut saya..
mana nak kemas umah lagik..beli brg..
dan wat beberapa hidangan tuk tetamu..
mujur mak n kak siah sggp 'turun' tlg saya.. ;)

majlis dirancang berjalan dgn baik..
ramai juga tetamu yg sudi ziarah umah kami..
99.5% adalah sedara en somi..
nk wat camner saya x smpt nk jemput..
sedara mara saya..
tapi x pe ar..
sronok jgk kalu sekali sekala ahli keluarga berkumpul..
sambil makan2..sambil borak2..

antara hidangan yg kami hidangkan ptg tue..
1. masak lemak cili api telur itik..
2. ayam masak merah
3. sayur masak lemak
4. kari daging
5. puding pelbagai (sumbangan dr mak cik2)
6. bihun sup!

tetamu dtg silih berganti smp pkul 10 mlm..
alhamduillah..
en somi munculkan diri slps jam 7ptg..
sedangkan majlis kami bermula 5 ptg..
pas settle sumer..
kami berdua lintang pukang kemaskan umah..
sbb bsoknye..isnin..
kami kena keje!

penat weh wat majlis tergesa2 gnie..semput!

No comments: