26 August, 2011

sabtu yg cergas

















sabtu itu mmg hari kelam kabut..
saya ada  beberapa urusan yg saya kena wat pd satu hari yg sama..
kami kuar pas zujur arie tue..
memula saya kena pick up akak ipar + amik kek tuk majlis iftar opiz dia..
disebabkan ada salah paham ckit psl kek..
saya berkejar blk ke sg buloh trus amik kak siah,aliya ngan abe dl..
dlm pkul 6.45 ptg br tempahan kek tue siap..
lari2 laju kami anto kek ke sec 23..opiz akak ipar
berbuka pose ar kami sumer dlm kete ptg tue..

sbnrnye en somi ada majlis iftar jgk kt opiz dia..
mujurlah mereka solat maghrib berjemaah dl..
sblm majlis iftar dirasmikan..
tp biler kami smp..
makanan non ado dah..
org pon dh ramai yg balik..
erm..pkul 8.20 mlm br smp kan..
jgn berangan ar kambing golek..
yg hanya seekor itu ada lagi kan..hi3..
















pas bermanis mulut..tunjuk muka..
en somi suh saya makan laju2..
katanye dia dh janji nak belikan awish bunga api..
sblm msk waktu isya'..
kami pon dh chow!
saya pon segan nak lama2..
sbb saya pakai suar jean + tshirt sajok..
yg lain2 beria meriah pakai kurung raya..
















smp2 jer umah..
awish dh tuntut janji nak bunga api..
saya layan dorg main bunga api dl..
pas tue trus start wat biskut raya ngan kak siah..
kami kerjakan biskut raya nie smp 7 pagi!
tgh syok2 wat kueh tue..
bleh plak oven saya rosak!
hah! giler tensi saya kt ctue..





















dgn duit x brapa nak kaya sbb x gaji lagik..
kami ngan selamba jer beli oven baru..bleh?
bukak mata jer siang ahad tue..
kami trus serbu tesco..
jalan2 kt 3 tesco..br jmp oven yg ok + murah..
kalu nak stopkan production..
rugi plak rasanye..
saya br dpt bakar dlm 100 tart nenas mlm tue..
yg kami dok uli2 tepung neh..
dlm 2 kg jgk..tuk tart nenas + almond london..





















pas berbuka pose ahad tue..
saya kerah tenaga adik2 tolong saya..
salut coklat tuk almond..
then susun dlm balang kueh..
alhamduillah..
dlm pkul 11.00mlm gtue..
br ar sumernye settle..
laju2 saya ngan en somi anta dorg blk sg buloh..
hepi saya biler tgk kak siah bwk blk..
berbalang2 biskut raya tart nenas + almond london..
berbaloi jgk usaha kami 2 hari nie..
biler umah dh berkecah nie..
mmg malas menimbun ar di hati..
nasib dapat en somi yg memahami..
blk dr sg buloh..en somi wat keje sowg..
mop lantai satu umah!
tq en hubby yg chubby! 

No comments: