13 August, 2011

ramadhan pertama

ramadhan kali nie terasa lain suasananya..
mgkn ramadhan pertama saya bergelar isteri..
saya berpeluang bersahur dan berbuka puasa
bersama en somi tanpa gagal.. ;)

seigt saya yg dh tua bangka nie..
saya x penah bangun sahur!
mmg dr kecik saya x bgn sahur..
abah akan grkkn saya sahur..
di tepi katil..
ngan mata terkatup lagik..
abah suapkn kurma sebijik n air segelas..
pas tue saya smbg tidor blk..hi3..
tp alhamduillah..
saya dpt tunaikan ibadah pose tanpa berlapar..

itu kenangan bersahur saya yg lps..
utk tahun ini..
saya bagun berSAHUR..
saya bgn pkul 4.30pg then masak..
lauk simple2 jer..
cukup tuk kami berdua..

memasak juga bukan ar skill utama saya..
seigt saya..saya x penah blajar masak dr mak..
walau mak punye skill masak yg hebat..
ms ddk bujang dulu..
kwn2 seumah yg baik hati masakkn tuk saya..

setelah kawen nie..
segalanya berubah..
alhamduillah saya dh bleh masak ckit2..
walau beraneka lauk diulang2..
en somi ttp makan ngan lahapnye.. hi3..

alhamduillah..
datangnya berkat ramadhan ini..
saya belajar berubah jd yg lebih baik..
iallah..

selamat menyambut ramadhan al mubarak..

No comments: