22 August, 2011

saya kagum..

nature keje saya adalah check keje org..
feeling jadik cikgu sign kerja umah student..hi3..
mmg tiap kali pegi keje luar..
pasti team saya mengundang..
rasa kurang senang pd auditi..
kami bukan cari salah org..
peranan kami membantu..
itu pon masih ada yg buruk sangka..

okeh..saya x mau cite psl buruk2 sangka neh..
bulan yg mulia neh..
saya mau cite yg best2 sajok..hi3..
ini cite saya arie nie..
beberapa bulan lps saya berpeluang gie satu pej neh..
dpt ar saya berkenalan ngan 2 insan neh..
mereka antara yg rapat ngan saya..
sbb saya byk berurusan direct ngan dorg..

saya share cite kak melah (bukan nama sebenar) dulu..
kak melah mmg byk komitmen ngan saya..
wat lawatan ke pej2 lain..
disebabkan itu..
hari2 selama 2 wik kak melah x blk waktu rehat..
dan juga pulang lewat pas keje..
saya perasan gak..
kak melah slalu dpt call time rehat..
pas tue muka dia resah gelisah jer..
nak tanye, saya segan..
biler mkn ms lunch..hanya 3x jer join makan..
selebihnye dia kata pose sunat..

hari akhir odit..
br ar saya berani nak bertanye..
itupon saya tanye ngan kak peah (bkn nama sebenar) sowg nie..
baru ar saya tau cite sebenar kak melah nie..
kak melah nie keje sorg jer..
hubby dia sakit..x mampu berjalan..
dan sgt sedih,hubby dia berkelakuan cm bdk2 blk..
mean kena mandikan..pakai pampers..makan bersuap..
kiranya x mampu nak uruskan diri sndr....
menurut cite,hubby dia excident..dah makan tahun pon..

oleh itu,kak melah ar ketua keluarga..
waktu rehat,kak melah akan rush blk umah..
uruskan makan minum anak2 n hubby dia..
patut ar dia x lalu nak makan..
mgkn teringat anak2 n hubby dia kt umah..
dan biler ptg plak..
dia akan busy jemput anak2 kt sek plak..
rasa kesal plak dihati saya nie..
dia x penah merungut ataupon mtk izin blk awal..
biler saya minta maaf sbb dh susahkan dia..
kak melah bersungguh2 kata itu t/jwb dia..
saya kagum ngan semangat kerja dia..

cite kedua plak cite psl abg mat neh (bkn nama sebanar)..
abg mat nie yg anta saya ke hulur kehilir..
dia bkn driver tp pembantu pejabat..
sbb jadual kerja saya x menentu..
dia ringan tulang bantu rakan driver yg lain..
saya byk ar borak ngan abg mat nie..
saya slalu dinasihatkan supaya berjimat..
beringat menyimpan sblm hari tua..
saya ambil nasihat itu sbg satu panduan.. ;)

last day kt ctue..pas borak psl kak melah..
saya risik2 kabar ngan kak peah lagi..hi3..
kak peah kata..
abg mat nie rajin orgnye..
x lokek tenaga biler org mtk tlg..
dia suka bersedekah dan wat makan2 kt opiz..
pagi dia keje gomen..ptg plak dia kerjakan kebun..
kebun dia dan juga pajak kebun org lain..
berkat rajin..suka bersedekah dan berjimat cermat..
abg mat mampu wat umah sndr tanpa guna loan..
dia jgk ada beberapa umah sewa..
dan pendapatan sampingan jual pisang..
n wat niaga kerepek pisang secara kecil2lan..
erm kagum kjap saya disitu..

saya tinggalkan daerah itu..
dgn membawa balik 2 teladan..
1. ketabahan seorg isteri
2. kerja keras ketua keluarga

satu pengalaman baru buat saya..
saya doakan moga kak melah tabah ngan ujian Allah swt..
moga hubby dia cpt sembuh dan kembali sprt sediakala..
saya juga doakan moga abg mat trus berjaya..
ngan usaha perniagaanya..moga dilimpahi rahmat OlehNya..
amen..

No comments: