08 September, 2011

kejadian raya x disangka..























(picture credit fr google)

saya memetik topik AM KRU pg selasa lepas..
topik dia..
kejadian yg x disangka pd hari raya..
erm..terasa cm kena jer kt batang hidung nie..
camnie cite dia..
seperti yg telah dirancang..
raya pertama kami di terengganu..
manakala raya kedua plak di kelantan..
kita merancang tp tuhan yg menentukan..

pada perkiraan kami..
nak mengelakkan jem..
saya nak grk malam raya pertama..
disebabkan tetamu yg ramai..
abah n mak plak nk join sekali ke k'tan..
pas zohor raya ke dua br dpt ke sana..

kami grk ngan 2 kete..
saya bersama mak n abah berkete myvi..
busu dan en somi plak berkete wira..
kami gerak asing2 sbb busu nak jmp kwn dia..
kami janji bertemu kat umah ayah mud di setiu..
lps sejam lepak kt umah ayah mud..
en somi call bgtau kete rosak!

dia suh saya grk ke k'tan dl bersama abah n mak..
dorg akan tggu towing kete tuk bwk ke bengkel..
sbb masih mood raya.
.kedai alat ganti x bukak lg..
mujur ar kwn busu dtg membantu..
terpaksalah en somi n busu bermalam dl..
saya ke k'tan ngan hanya bersuar sukan dan bertshirt jer..
cadangnye nak tukar baju ms smp setiu..
tp sumer baju2 saya ada kt kete wira..
ngan hanset saya..plus kamera jgk!

begitulah keadaan saya pd raya ke 2 dan ke 3..
sementara tggu en somi dtg..
sempat ar saya beraya ke:
i. umah kak tie
ii. umah nenek abg faizal
iii. umah tok ma abe
iv. umah abg ngah

tuk ubat hati yg lara nie..
lara ar kononkan..
saya bwk ar adik2 merata berjalan..
saya bwk dorg ke pekan pasir mas..
dan kami mandi laut di pantai geting..
sumer tue adalah plan terkejut!

saya plan nak sakan beraya umah sedara en somi..
gamaknye saya tersadai tmpg tido umah kak tie..
nak blk trus umah tok mek di bunut susu..
mana plak saya nak campak mak n abah kan..
pkul 11 mlm raya ke 3 br ar dorg muncul..
cian en somi n busu..
hadapi saat2 sukar kete rosak tgh jalan..
mujur abg ipar kwn busu makenik..
dpt ar dia bantu baiki kete tanpa peralatan lengkap..

busu pon dok menung jer..
makan rm500++ jgk kos baiki kete dia..
ngan kos towing + alat ganti + upah..

pas siap makan bihun tomyam yg superb dr kaktie..
kami somi isteri mtk izin blk ke bunut susu..
erm..dh pjg sgt saya bercite nie..
kita smp next n3 k..
bye!
buleh x abiskan n3 gnie sajok? la3..

No comments: