09 September, 2011

satu hari dihari raya ke4..


(nota gambar: cousin en somi mia yg tomey with mak uda..
berlatarkan gambo tok mek yg seksi meksi..hi3)

sebagaimana yg saya dh cite sblm nie..
raya ke 2 dan raya ke 3 adalah begitu suram sekali..
sbbkan tido umah nenek mertua..
tido kt ruang tamu..
haruslah bgn awal kan..
x sesuai plak org lain lalu lalang..
kami laki bini tido berpelukan..hua3..
(nota gambar: anak2 mak uda yg keboringan..tggu mertua anta ke Jeli)

saya menjangkakan..
hari terakhir sblm balik ke KL nie..
mgkn ada lawatan ke umah sedara mara en somi..
bleh ar jgk saya bertemu muka ngan dorg..
namun hampeh!

pas mandi..saya ke kubur tok me n tok ayah..
pas tue en somi bwk saya ke pasar wakaf baru..
leka di wakaf baru..tercari2 kueh che mek molek..
namun hampa sbb masih bercuti..
tambah plak ngan jem yg masih membizi..
dlm t/hari br smp ke bunut susu blk..

pas solat jumaat..
en somi dipaksa rela oleh mamanye ke KB..
saya plak kena tinggal sbb kete penuh..
mak uda pon join jgk ngan 4 org anak dia..
mmg sendat mendat ar kan persona tue..
saya kena tggl sbb kena tggu famili saya dtg..
dorg dtg ngan kak tie sefamili..
mujur sblm ke KB..
mak uda dh masak nasi kerabu! nyum2..
biler dorg sumer dtg..
saya sajikan sajok nasi kerabu..
abis licin okeh..nmpk sgt lahapnye..hi3..

ms nie mmg riang gembira..
sblm dpat duit raya en somi suh wat mcm2..
suh nyanyi ar..suh menari ar..
bebdk nie wat jer..
asal dpt duit raya..hi3..
aidil pon tomey gak..
tgn kanan bersalam..tgn kiri msk mulut..
sama lagaknye ngan aliya biler nak tido..
 

saat berpisah mmg menyedihkan..
tambahan plak tuk aina ngan mak saya..
biler dh 2 malam dpt tido ngan mak..
bermanja2 ngan mak abah..
dorg dh kena berpisah plak..

kak tie n abg faizal se famili..
aidil..aiman..aina..
iallah raya haji nnt kita berjumpa lagi k..
kali nie saya bwk balik aina & aiman plak..
abiskan cuti sek hujung tahun di KL..

tgh pikir2 jgk nie..
mampu ker saya nak jaga aiman tue..
walau dh darjah 2..pandai jaga diri..
melasaknye..ya amat! x terkikis lagik..
hi3..

pas siap2 kemas barang..
kami berkonvoi 2 kete blk beriringan ke t'ganu..
x salah saya..pas smp umah atuk..
amik segala brg kami dlm bilik..
trus kami berangkat ke klang mlm tue jgk..
bertolak jam 12.00 t/malam..
smp ke pej en somi pkul 7.30pg..
sbb en somi kena keja dah..
mampukah beliau bertahan?
sbb all da way blk ke KL..
dia yg drive sowg2!

No comments: