21 October, 2013

Pindah lg? Rumah sndr.. ;)

Alhamduillah..16hb sept kami berpindah msk umah kami sndr..kami beli pd feb 2011 setelah 3 bulan bernikah..beli umah pon main2 jer masa tue..carik2 umah..jmp yg kenan..apply loan..sign agreement..ha3..main redah jer tanpa risau projek bleh jalan ke x kan..hik3

Persiapan nak pindah dah dirancang bulan mei lg ms dpt kunci..cdgnye nak pindah lewat sbb nak reno mana yg patot dl tp umah sewa yg kami ddk tue dah ada yg kenan..tn umah nk jualkan pon..redha ar kami laki bini cancel trip ke Bali tuk wat wiring n grill dl..

Akhirnye pas gado2 nak cr fund sumer + org wiring ngan grill wat perangai..mlm 15hb br kami bleh basuh umah tue..hagin okeh masa tue! Bg ms 3 bulan nak siapkan sumer..adoiii pengajaran buat kami jgk nie..jgn percayakn ckp org sgt.dan yg  bestnye..smp skrg x dpt lg kunci grill tue..saya nak tgk smp lama mana diorg nak simpankan..grrrr

Okeh2..smbg cite pindah..tuk urusan lori ..kak anor yg uruskan..mudah tuk kami..cuma byr rm250 jer..alhamduillah..adik badik en somi yg jd tulang belakang angkat2 brg sumer..adik saya bantu angkat brg part yg last2 tue..part bersihkan mana yg patot kt umah sewa..mak saya plak masak tuk sarapan pagi dan makan tgh hari..done!

Kerja2 pindah brg jadi mudah sbb sumer angkut 1 trip jer..brg kami ya amat byknye..sumer komplain..saya diamkan ajer sbb bkn brg2 saya pon..nie sumer adalah khazanah warisan dr mak n mertua..dan yg bebel2 pon dorg gak..gasak..ha3..

Dan keadaan terkini umah setelah 1 bulan berpindah..masih haru biru lagik..saya x tau nak kemas camner..ddk umah sewa sblm2 nie dah siap kitchen kabinet + build in almari bagai..umah sndr? Haruslah kosong dl kan..adoii..lmbtnye  nk tggu diveden asb..eceh! Dasar malas..ha3

No comments: