rakan2 saya

09 February, 2012

Sekadar berjenaka..

Citer 1
Suami   : Kenapa Sayang menangis?
Isteri    : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami  : Buku apa?
Isteri    : Buku bank abanglah..


Citer 2Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta
derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak  : derma ape bang?
lelaki   : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak  : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki   : ?????

Citer 3Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid   : Mengapa?
Siti      : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak 
            mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid   : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak
            pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti     : Erkkkkkk........ Benci .........

Citer 4 3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor
tersebut tidak berhenti.
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Citer 5Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapa kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin           : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

Citer 6Seorang posmen yang datang menghantar surat .
posmen      :  " Assalamualaikum "
tuan rumah : " Walaikumsalam "
posmen      : " Ni rumah encik Sameon ye?
tuan rumah : " Ya saya"
posmen      : " Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
tuan rumah : " Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"

Citer 7Orang Asli Dan Polis
orang asli   : selamat pagi tuan
polis          : selamat pagi
polis          : apa hal
orang asli   : saya nak buat repot tuan
polis          : fasal apa tu
orang asli   : kawan saya di baham harimau
polis          : pukul berapa
orang asli   : dia tak pukul, terkam
polis          : habis?
orang asli   : tak habis, tinggal kepala


kisah 1 Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang lain?" "Dah tentu, " jawab doktor. "Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan riang.


kisah 2Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan  terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati..



Amin.   : Shan Kenapa menangis?
Amin    : Saya datang untuk ujian darah.
Shan    : Awak takut ke?
Amin    : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong  jari saya. (Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin   :  Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan   :  Saya datang untuk ujian air kencing...




kisah 3Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat . Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
cucu : "Atok buat apa tu?".
Atok : "Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucu: Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"


kisah 4Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.


Polis       : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis       : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...



No comments: