29 January, 2010

kata danial: ayahku kawen lagi..


23/01/2010
kg gachong,N9..

kami 2 beradik yg bgn lambat..
dah tgh hari baru nmpk muka kat kndr..
mak n abah aku,pas subuh trus gie umah pak lang..
aku,ucu n en tam..dok tido kat umah mak ngah..
cian mak ngah x chat..so,kami temankan lah..hi3..

walau dtg lmbt..
mak lang ttp senyum sambut kami ber3..
dpt menantu baru ar katakan..
takat nie mak lang dah dpt 8 menantu pompuan..
sorg dah cerai..sorg lagi dah meninggal..
so,skrg tggl 6 org jer ar..



kndr berlangsung ngan meriahnye..
mmg cantek sgt time aku smp..
pas sesi bersalam ngan sedara mara..
aku trus lipat baju wat keje..
dh lmbt kan..
kena ar cover line..la3...

nie ar perantinnya..
abg sepupu aku alwi..
anak pak lang yg ke 6 dr 7 beradik..sume laki!
nie perkahwinan abg awie yg ke 2..
arwah isterinya dah meninggal 7 thn lps..
pas abis pantang lahirkan danial..
anak dorg yg ke 2..

yg taat di sebelah ayahnya itulah danial..
dr kecik mmg mak lang yg jaga..
abg danial yg sulung,bekas mertua abg awie jaga..
cite dorg nie agak complicated ckit..
tp x pe ar..abg aku pon dah selamat bernikah..
alhamduillah........

bila ada kndr kawen..
ms nie ar nak tonjolkan bakat terpendam..
adik aku angah nie mmg gile karaoke..
ms kecik2 dl dia suka sgt mengaji..sedap sore dia..
dah besa gajah nie..suka melalak plak..hi3..

agak hepi gak masa nie..
bukan senang nak kumpulkan famili aku yg kecik nie..
bila sumer balik kg..
mak n abah ar yg hepi..
kami tggu smp majlis abis..
tlg kemaskan apa yg patot..
dah siap sumer,kami cabuttttttt..
balik umah mak ngah..

No comments: