19 January, 2010

sireh pulang ke gagang


aku ngan adik lahir di kuching,sarawak..
abah dl keje kat kem tudm kuching..
pas blk semenanjung,kami x penah blk ke s'wak semula..
aku mmg psg angan2 nak ke kuching..
tp masa dan kos amat2 membataskan..

nak di jadikan cerita..
aku dpt short notice tuk hadiri meeting di s'wak!
aku rasa cam dpt besday gift dr gomen!
ha3..

tercapai ar angan2 aku selama nie..
aku ke kuching 3 hari..
ms kat klia..
mak ada bg aku satu gambar lama..
beria mak suh aku cr hjh semah..
nenek nie duk kat kg haji baki,kuching..
nenek yg jaga aku ms kecik2 dl..

aku turun jer dr perut belon..
bang long dah stand by nak pick up aku..
bang long bwk gie umah dia..
kenal2 ngan wife n anak2 dia..
ms nak anta aku check in hotel,
dia tanye nak kemana?
laju jer mulut aku kata nak ke kg haji baki!

bukan senang nak cari umah nek semah nie..
gmbr mak bg adalah gmbr 27 thn lps..
ms tue aku br sebulan lahir..
puas merata kami bertanye org..
org2 kg mmg sggh baik hati..
sggp tlg sesama kami cr umah nenek..
aku sgt2 terharu2 ngan usaha dorg..
teme kasih byk2 tlg aku..

akhirnye!
aku jmp gak ngan nenek hjh semah..
x terkata aku..kelu lidah aku..
x tau nak wat apa?
nak peluk ker? nak cium ker?
mmg aku bersyukur ngan penemuan ini..

nenek hjh semah mmg nantikan kedtgan aku..
aku sgt2 terharu,nenek igt besday aku!
nenek mula bercite ttg masa lalu..
zaman mak abah muda2 dl..
zaman baby aku yg kuat nangis n lasak yg amat!

nenek marah aku sbb aku x tau bhs s'wak!
puas dia ajar aku ms kecik2 dl..
nak wat camner?
hakikatnye aku anak org semenanjung!

No comments: