25 January, 2010

mee kolok n teh special..


nie kak minot n kak bibot..
anak nenek hjh semah..
itu nama pggln dorg..
nama penuhnye..aminah n habibah..
dorg ajak aku kuar mlm b4 aku blk kl..
aku dah jmp ngan kak minot smlm..
kak bibot jer aku blum kenal lagi..

kul 7.30pm cam tue,dorg amik aku kat lobi hotel..
dah nak isya' ms aku kuar tue..
mmg aku ada pengalaman menarik ttg waktu solat kat cnie..
aku hampir lajak solat zohor at 1st day dtg cnie..
kul 3 lbh dah asar! nasib abg long pesan kat aku..
waktu solat kat cnie awal dr semenanjung..
sggh prihatin bang long walau dia non muslim..

nie namanye teh special..
yg menariknya..
teh nie ada 3 layer..
yg plg bwh adalah gula melaka..
lapisan ke 2 susu cair..atas sekali adalah teh..
kagum aku kjap..x penah tgk teh camnie..
rasanye? mcm mnum teh + cendol..

nie plak mee kolok..
meeza dah bgtau rasanya mmg umph!!
mmg sedap..mula2 aku tgk cam mee maggie jer..
sekali rasa..mmg meletop weh..
mee nie dimakan ngan sup n hirisan daging + sambal kicap..

yg menariknya makanan di s'wak nie..
apa saja yg kita makan sure ada sup..
x kisah ar even makan bihun sekali pon..
dorg akan bagi sup jgk..
lagi satu..

dorg x makan yg berlemak n pedas kt cnie..
mean makanan yg bersantan..
byk yg ber sup jer..
patut ar mak aku x senang duk kuching nie..
payah nak cari santan buat masak lemak cili api!
dorg bwk aku berjalan di sekitar bndr kuching..
mlm tue hujan agak lebat..
so,pemandangan bndr kuching agak terhad..
tapi x pe..
dpt jmp dorg pon aku dah hepi..
moga2 bleh jmp lain kali..
iallah..

1 comment:

nurhuda said...

ye..ye..saya sangat mee kolok! n teh tarik special itu!!! grrrr....