04 June, 2010

cendol & rojak pilah..













nie ar cendol pilah yg pamos kat cnie..
rasanye..mmg best giler!
kalu aku blk kg..sure aku sggh mkn kat cnie..









untuk hari nie..
saya jd duta pilah..
saya bwk en philip n niza mkn cendol pilah..
ternyata mereka juga suka!
uniknye cendol pilah nie..
dia x manis sgt..
gulanya pakai gula anau yg asli weh..
santan pon ala kadar sajer..
kira cam manis2 buah ar..
cendol tue dorg wat sndr rasanye..
sbb sgt lembut n jernih warna pandan dia..
sebelah gerai cendol nie..
ada jual rojak pilah..
kami pggl rojak brahim..
nama founder rojak pilah nie..
rasanye dr mak saya kecik2 lg..
mmg dah ada rojak pilah nie..
slalu kuah rojak..kuah kacang kan..
tp lain ckit ngan rojak pilah..
kuahnye cam kuah mee rebus..
yg bestnye..kueh2 rojak nie..
ranggup sgt!
jika anda melawat kuala pilah..
jemput ar makan cendol n rojak pilah..
lokasinye senang jer..
bersebelahan ngan pasar awam kuala pilah..
besa mana sgt ar pekan kat ctue kan..
senang jer nak carik..

No comments: