29 June, 2010

damia alya'..


adik kesayangan saya..
mama saya jaga dia dr dlm pantang lagi..
dh setahun lebih umurnye..

damia alya'..
kebijaksanaan tertinggi..
nama nie saya yg bagi..
puas saya cari nama yg terbaik utknye..
cari di buku2 dan juga search kt internet..
moga alya jd insan yg bijak suatu hari nnt..


di usia yg setahun jagung..
alya pandai mengambil hati..
mudah tersenyum pada sesiapa sahaja..
dia x takut ngan org..
tmbh lagi ngan org tua..
sumer dicium nye..
alya juga mendengar kata..
ikut pada yg disuruh..takut pd yg dilarang..

dia juga sudah pandai guna hp..
pandai cari sndr lagu yg dia suka dlm hp..
pandai cari gmbr bb wina dlm hp..
berjinak2 guna kamera saya..
konon pandai tgkp gmbr sndr..hi3


ngan matanye yg bulat itu..
alya jadi kesayangan kami sekeluarga..
lasaknye..
x payah nak kata..
x reti dok diam! ada sajer yg nak dibuatnye..
mulutnye kalu bercakap cm berteh jagung..
kalu dpt melalak..
cam org kena dera gamaknye..

kehadiaran alya amat bermakna buat kami semua..
dlm famili..alya adalah anak pompuan tunggal..
kira anak kesayangan jgk ar kan..hi3..

buat kami sekeluarga juga begitu..
alya mengisi kekosongan aina..
adik saya yg telah menetap di kelantan..

sgt manja ngan babah saya!
ngan mama saya pulak..
sudah bleh diharap tuk menolong..
merasa jgk mama sy ada anak dara..ha3

akak doakan moga alya berjaya besa nnt..
bleh balas jasa ummi dan abah ye syg..
jgn juga lupakan pengorbanan mak & abah jgk..
kami sume syg alya!!

No comments: