18 September, 2010

kunjungan raya (part 2)


utk kunjungan raya ke 3..
kami sekeluarga ke kelantan plak..
misi kami tuk ke umah:
1. abg faizal & kak tie - pasir mas
2. tok ma danial & awish - pasir mas
3. tok mek - mak abg faizal - pasir mas
4. nenek en tam - bunut susu
5. mertua ijam - pengkalan chepa
6. abg n kak ngah - tumpat

berangan dr t'ganu nie..
kalu bleh nak settle dlm satu hari sajer..
mlm tue jgk nak blk t'ganu sbb esoknye nak blk KL dh..
bertolak awal ar jgk..dlm kul 9 pagi..
kt area t'ganu..perjalanan sgt lancar..
msk jer pasir putih..amik ko..jem berderet!

jadual raya kami jd kelam kabut..
sumer jalan kat kelantan nie jem..
tmbh plak yg menghala ke KB..
trus tukar plan..call abg faizal..
jmp trus kt bunut susu..
gie umah nenek en tam dl..
acara beraya kt cnie agak lama..
bleh plak dorg disscus majlis kawen kitorg kt cnie..ish3..
nasib abah & mama en tam nak ke jeli..
kalu x..lagi lama ar jadinye..
pas bagi duit raya kt cousin2 kecik en tam..
punye ar ramai ok! kopak saya next year..hi3..
saya culik en tam bwk jalan beraya..
kaki sy sgt lenguh tuk bwk kete..6 jam perjalanan td!
kasi trus cergas ke umah abg ngah plak..
hidangan mmg x yah ckp ar..
x pernah menghampakan..
sgt sedap masakan kak ngah..
nie kali pertama saya bwk en tam ke mari..
agak buruk laku tunang saya..
makan bertambah2..sedap katanye..
pas tue dok telek2 anak dara org..lawa2 katanye..ish!
seperti kunjungan yg lalu..
abg ngah sure bekalkan saya ngan air sarsi cap ayam..
saya mmg sgt suka air sarsi nie..
penah sekali tue..dia bagi smp 3 dozen okeh!
perli ker apa abg ngah? ha3..
simpan dlm peti ais..
mmg best kalu dpt mnum ms tgh sejuk..
botol kaca plak tue..mmg layan..
sebenarnye 12 botol mmg x cukup buat saya..
gmbr nie diambil setelah 3 hari blk KL..
yg botol kosong lg byk dr yg berisi! hi3..

No comments: