26 September, 2010

sesi masak2..


dah bertahun x jejak pasar nie..
dkt jer ngan umah mak..
dl..slalu ikot mak ngan abah gie sini..
tukang angkat barang + nak mkn bf sedap..hi3..

pagi sabtu tue..
saya ngan zaim ikot mak gie pasar..
kami nak beli bahan2 tuk wat majlis umah terbuka..
menu yg bakal disajikan adalah:
1. bihun sup
2. nasi impit..kuah kacang..serunding
3. rendang daging
4. laksa penang
5. nasi goreng cina

sumer mak nak masak sndr..susah hati gak nie..cian kt mak..
saya nak wat tempahan sajer..tp mak bising..
mak kata..nak jamu org..lebih baik air tgn sndr..lebih berkat..
ye ar mak..x wat open houz ar saya kalu gtue..
saya mana reti masak! hi3..

zaim yg di upah roti telor..
sbb tolong saya angkat sumer brg2 tue..

rendang daging dan kuah laksa in making..
abis sakit tangan saya..kena letup2 rendang tue..
payah jgk yer nak masak sndr..
saya kagum ngan mak saya..
laksa pon dia wat sndr..gigih uli tepung pagi2 buta..
kuah kacang tuk nasi impit..
nie faberet en tam..sbb tue mak saya buatkan..
telo rebus tuk laksa..peberet adik ipar saya..
x pasti ar lalu ker x mak buyong tue nak makan..
teruk gak mabuk adik ipar saya kali nie..
sesi masak2 nie berlanjutan hingga majlis abis..
dapur x yah kata ar..
mmg berkecah abis!
nasib ada kak siah ngan kak min..
sudi batu kami 2 beranak nie..

No comments: