30 January, 2012

cuti reramai (part 2)

Hari ke 2 di Gambang adalah hari tuk bermandi manda seharian kt waterpark nie..seawal 10pg kami dh gerak satu kete ke sana..saya kan organizer,kena ar belikan tiket,sewa pelampung,chop cabana bagai..haruslah kena gerak awal kan..Masa saya nk grk tue,yg lelain masih lagi bersenang2 di depan tv..dorg nak prepare pape yg patot tuk 'diseludup' masuk ke waterpark nnt.. 

Gnie ar umat manusia yg ramai giler beratur nak beli pas masuk! mmg dorg amik kesempatan bercuti nie tuk luangkan masa bersama keluarga..saya beratur 1km okeh! ada yg dh start beratur jam 8.30pg lagi..jalan msk ke Gambang Waterpark pon mmg sgt2 sesak..kete pon x tau nak parking kt mana dah..mmg sepadan2 alam dah saya tgk..saya hampir berputus asa dah nak beratur ms nie..terbayangkan nak mandi manda kt gua chempedak jer..masak nak beratur sensorg gnie..pok su jaga anak2 buah..en somi plak dok mencari parking kete x kesudah..
Tgh2 layan beratur tue..kami disapa oleh seorg uncle berbangsa india nie..haaa..yg uncle yg berbaju batek biru tue..dia sapa abg yg kebetulan beratur kt b'kang saya..butir bicara dia? x ler saya paham sbb dorg ckp bahasa ibunda mereka..pas sembang2,akak dihadapan saya, yg bertudung polka dot tue kepoci bertanya ar kan..abg tue bgtau,uncle tue ckp bleh beli tiket secara express..cuma kena beli tiket secara group..setiap group mestilah terdiri dr 30 org..
Gud idea! saya pon dah letih berdiri nie..trus kepoci gak tanya abg tue brapa org famili dia..dia kata 18 org..akak tue plak 4 org..so dah ada 22 org kan..ceh! ajak main kira2 plak..dan famili saya adalah seramai 13 org! cun..berlari2 kami bertiga ke kaunter express..abg tadi jd ketua group tuk group br kami yg ditubuhkan x smp 2 saat.. ;)  alhamduillah..dpt ar kami masuk sumernye secara berkumpulan.. 
Msk2 jer..org mmg dah sedia ramai..en somi cpt gie top up tag..sewa pelampung dua then sewa cabana jgk..malangnya cabana dh sedia penuh..terpaksa ar kami lepak kt tepi paddle boat punye area..anak2 buah dh gedik2 sumer nak mandi..x nyabo dah..saya n en somi ditugaskan jaga anak2 buah..gnie ar nasib org x beranak lg..ipar n biras saya tgh sarat ngandung..akak ipar plak mmg x mau libatkan diri ngan air..berpeleseran ar dorg ber4 ngan mertua saya ddk tepi kolam..disebabkan tmpt x ada,pelampung yg disewa rm20/each jadi tmpt ddk dorg cam kt atas nie..hi3..

okeh! sambung lg pas nie..pic payah nak upload ar..;)

No comments: