26 January, 2012

Al-Fatihah buat Arwah Wan Teh

Arwah Wan Teh..Moga wan tenang di sana..amen

Saya pernah bercerita tentang wan teh sblm nie..walau saya x begitu rapat ngan wan teh,tapi saya slalu jgk jd driver mak biler melawat wan teh di greenwood..ceritanya bermula biler anak wan teh,sepupu mak penah jadi rakan setugas saya di mahk shah alam dl..arwah acik atar mmg baik orgnya..tp saya takut setiap kali berselisih ngan arwah dl..bkn apa,arwah slalu tenung tajam pd saya..

Nak dijadikan cite..arwah tegur saya sedang asyik leka mengira wang kutipan di kaunter..rupanya arwah nak kepastiaan,adakah saya nie cucu wan terisah? sbb rupa saya saling x tumpah cam arwah wan saya biler x berkaca mata..hi3..

Cite punye cite,confirm ar acik atar nie sepupu mak saya yg dh lama terpisah..sejak dr itu,mak kembali rapat ngan ibu saudaranye,wan teh nie..ohh..arwah cik atar pon dh kembali menghadapnye pada awal tahun 2009 x salah saya..ms tue pon,arwah br beberapa bulan bersara wajib..

Dan semalam..pada jam 3ptg,giliran wan teh pula melangkah menyusul mengikut arwah suami dan anaknya..arwah kembali menghadap penciptanya kerana sakit tua..walau merata arwah merantau mengikut arwah suaminya (bekas pegawai polis), akhirnya arwah menghembuskan nafas terakhirnya di rumah pusaka keluarganya..disinilah arwah dilahirkan..dan sinilah jua menghabiskan usianya..Moga roh arwah dicucuri rahmat olehNya..amen..

No comments: