30 January, 2012

Cuti reramai (final part)

Smbg cite..jenuh nak upload gambo neh..pixel dia beso noo..maklumlah ngambik gambo dr kamera org..nak beli sndr..x termampu teman..hi3..
Biler dh tgh hari..memsg dah mengeluh port x syok..berpeluh ar jgk organizer laki bini nie..cabana mmg betul2 full! berulang ar en somi n saya ke kaunter pertanyaan..mana tau kot2 ada rezeki kami kan..mujur jgk ada cabana yg kosong..berhampiran ngan coco beach..itu pon setelah hampir sejam en somi menunggu ngan sabor kt kaunter tue..biler dh mengangkut brg sumer..dah settlekn tmpt rehat tuk mertua n ipar duai yg berbadan dua..kami trus smbg main air..
Ramai x org? nie kt coco beach jer..penguin island lg ramai! ngan bebdk jer..ish2..walau terik membahang hari tue,sumer rileks jer bermandi manda..dah dtg jejauh..bayo memahal..kena ar enjoy jgk kan..cuma abah mertua jer yg x mandi arie tue..x de semangat katanye..org ramai sgt! x nmpk air..nmpk kepala org jer..x pe ar bah..len kali kita gie desa waterpark k..lega ckit.. ;)
Kami smpt ar jgk try memcm game kt ctue..paling mencabar emosi biler penat2 beratur panjat tangga nak main game family raft ride, bleh plak ada golongan yg selamba kodok potong Q..x tahan wat muka bodo jer tue..walau kena sound wat pekak jer..menci aku ngan gelagat dorg weh! x hormat org..bukan ko jer yg dtg cnie berbayo..kami pon bayo jgk ek..

Danial x puas main satu gamne jer..dia ajak chic ejal dia naik crystal, galaxy ngan conopy ride plak..saya dan lelain layan pool kt bwh sementara tggu dorg..mengah nak naik tangga cm batu caves tingginya berkali2 tue..
Selebihnya saya layan pool wave jer..dkt ngan famili..kekdg tue lari kjap kt penguin island layan glacier river ngan bebdk nie..aliya n awish punye ar gerun nak layan ombak,berpaut teguh dorg ngan tiub..nak berenti mandi,x puas plak kan..dorg layan kan ajer..masa nie ar bahang matahari cukup2 terasa..biler dh balik,amik ko! sehingga kini kulit saya masih menggelupas..hi3..
kowg layan air ditepian je ar ek..hi3..
Kami balik ptg tue ngan penuh kepenatan..pas dinner,memasing tumbang trus..bsok pepaginye kami sarapan bihun dl kt umah sblm bertolak ke kuantan..ke umah abg sulung mama..sejak kawen,saya mmg x penah jmp ngan abg tiri mama neh..berkenalan ar saya ngan keluarga sepupu tiri en somi..

Gayanya cam mama jer yg excited bercoloteh..kami sumer yg anak2 nie,sembang sesama sndr..pewut dh lapo giler..biler tuan umah hidang minum petang,cam pirana memsg makan..ha3..kami bertolak blk ke klang dlm jam 4ptg dr kuantan..berenti disetiap hentian, campur jem kt karak..saya selamat smp umah mak jam 10mlm tuk anta awish blk..mujur mak sediakan makan malam..lega dah! hi3..cam pacat resamnya,kenyang trus mtk diri blk port klang..berkonvoi 2 kete ngan abg ejal sekeluarga..mata ngantuk..badan letih tp tersenyum puas..en somi plak tersengih2 jer biler saya pg kerja bsok paginya..dia off smp khamis..ish! geram..

okeh! sekian saja cite berholiday saya kali nie..huh! abis jgk..

No comments: