28 January, 2012

Cuti Reramai (Part 1)

Saya n famili mertua bercuti reramai di gambang sempena CNY..kami amik tarikh 22hb-24hb Jan konon nak mengelak trafic jem pd 21hb ar..Sumer pegi kecuali abg ipar yg sulung..Abg biras saya sakit,so dorg sekeluarga x dpt ar nak join trip kali nie..biler sumer org bwk anak,saya pon tergedik jgk nak beranak..saya bwk awish bersama kali nie..sebagai balasan sering temankan saya di umah setiap kali en somi kena kerja ms wikend.. ;)
Plan nak ke sini mmg dh lama..tp memsg pemalas nak follow up..mengharap jer ada hamba allah antara kami yg nak jd organizer..geram gak ngan en somi sbnrnye..berkali2 saya suh confirmkan penginapan,wat lewa jer dia..biler mama dh sergah,br terkial2 nak cr num tepon bagai..seperti yg dijangka..full booked sumer! homestay dan apt gambang resort..saya tawakal cr2 lagi..cuba mssg kt sumer tuan umah homestay di gambang..alhamduillah! saya berjaya wat tempahan ngan en junaidi..lega!

Janji melayu jam 10pg berkumpul di umah saya..biler ada terselit mamat jawa (biras saya si farin) bertolak ar kami jam 1ptg..Berenti singgah buang air,beli buah..makan tgh hari bagai..smp ar kami di gambang dlm jam 6ptg..sesampai jer..trus msk dapur masak tuk makan malam..lauk tuk malam itu ada sayur kobis..telur dadar n sambal sardin..fuhhh! licin ko biler dah berebut2..
Dalam jam 10mlm gtue..saya ajak en somi ke tmn tema di resort gambang nie..kasi anak2 buah yg beso nie hepi skit..saya pon bosan jgk kalu dtg dr jauh just nak lepak layan astro sajok..hi3..umat manusia mmg ar ramai giler! dah cam pesta besar plak saya tgk..
Danial yg hepi sbb sumer game dpt main 2x..sekali tmnkan awish..then tmnkan adik sepupu dia plak aliya.. byk lagi game yg dorg x dpt nak main sbb org adalah sgt2 ramai ms tue..dan selamat jgk tuk poket saya sbb satu game dia charge RM4/person..
Aliya yg sudah ada keberanian tuk naik game yg gayat2 neh..aliya sblm nie dok lah berkepit ngan ayah n ibu dia..x penah nak join kami kalu kuar..sejak sek nie,dan kebetulan plak ibunya tgh ngandung 5 bln..saya nmpk anak buah saya si aliya nie dh ada perubahan..dia dah mula ada keyakinan diri n berani tonjolkan diri..nk jadi kak long kan pas nie..kena ar berani kan..hi3..
Jam 12.00 tgh malam br kami blk semula ke homestay yg hanya 3 min dr resort nie..ms saya blk,yg lain2 masih lg ngadap tv layan cerekarama..hi3..

No comments: