07 July, 2012

AAC saya bertawakal kini..

Genap seminggu lepas saya gie Assessment Audit Centre (AAC) kat INFRA bangi..dr bulan Mac biler dapat tau nak wat AAC nie,saya dah berkobar2 nak gie..walau keje berlambak2, x smpt nak studi mana yg patot..saya gagahkan jgk pegi..langkah saya diiringan ngan sokongan yg kuat dr en somi..mak abah dan famili yg lain dan kawan2 x putus bg semangat tuk saya gie 'berjuang' nie..teme kasih sumer..doa kalian slalu ada bersama ngan saya.. ;)

Pihak JAN sediakan penginapan dan makan minum jgk..tuk penginapan saya 3 sekawan tuk satu blk..yg x syok,bilik air asing2..jauh plak tue..dok pikir2,sape plak nak temankan saya kalu tetiba rasa nak kencing memalam buta nnt..hu3..Pendaftaran berjalan lancar dan saya tgk jadual agak padat tuk xtvt 2 hari nie..dorg bekalkan bib bernombor 68 tuk saya SENTIASA pakai sepjg AAC nie..klakor pon ada,tapi saya tawakal sajok..pas taklimat trus wat psikologi test oleh SPA..x rehat otak lg abis test,trus berlari2..yes! berlari2 gie ke tmpt wat xtvt 1..rezeki saya dpt jmp kwn lama uitm dl..baitee..masih comel kecik cm zmn blaja walau dh ada anak 2..Sesi 1 berjalan lancar..perbincangan kumpulan dlm BM..walau lmbt panas,keyakinan nak bergaul tue ada..
Abis sesi 1 trus gie kt sesi 2 plak..bertukar tmpt,bertukar rakan sekumpulan jgk..sesi 2 adalah perbincangan in English..OH MY ENGLISH! dlm group jd kaum minoriti..paham dorg ckp tp x reti nak menyampuk..hu3..mujur ms present individu saya bleh wat..sbb smpt tulis point..saya mmg masalah btul kalu nak ckp sepontan neh! hu3..abis sesi 2 trus gie makan..x de selera mana sgt dok pikir ada nak jadi pas nie.. ;(

Sesi 3 berlangsung ms petang..sesi 3 level confident saya sgt tinggi..penilai bagi kami respon yg sgt gud! dia terangkan xtvt ngan jelas dan apa yg dia nak nilai dr xtvt nie..utk sesi 3,kami kena bina bandar impian kami..credit tuk saya sbb ddk kt port dan anak askar..so,tau ar ckit2 function keduanya ngan jelas..masa abis sesi tue,kekwn lain smpt jeling markah kt kertas penilai..dorg kata saya dpt high mark..fuh!! lega kjap.. ;)

Malam tue xtvt diubah suai..malam x de aktiviti tp dorg bagi task tuk kami bsoknye..task itu adalah public speaking! OME lagik..saya dpt tajuk fraud..saya kena down sizekan tajuk then bagi speech dlm masa 5 minit..lama tueeee..abang!!! tolong ayg! saya dh pikir2 nak tido ngan sape mlm tue,sbb rakan sebilik dh cabut blk umah..mujur en somi sggp dtg blk bwk lappy bagai..malam tue,saya tido kt budget hotel ngan en somi..dia pon sama join x tido ngan saya..pagi tue,ngan mata rabak saya present jgk..alhamduillah walau x sebagus mana,saya dpt selesaikan task tue ngan tangan ketar2 yg ketara..ha3..segalanya selesai sudah dan kini debar2 nak tggu result dia plak.. ;)

No comments: